A A+ A++

Drużyna z Woking od momentu premiery MCL60 nie ukrywała, że nie jest do końca zadowolona z początkowej specyfikacji bolidu, który nie jest zbyt konkurencyjny w przedsezonowych testach w Bahrajnie.

Nie jest pewne, z jakimi trudnościami zespół będzie musiał się zmierzyć podczas otwarcia sezonu w przyszłym tygodniu, ale ulepszenia zaplanowane na Grand Prix Azerbejdżanu mają pomóc w odwróceniu sytuacji.

Zak Brown ujawnił w piątek, że zespół nie osiągnął celów rozwojowych dla samochodu, a szef zespołu, Andrea Stella, wyjawił więcej informacji na temat tego, co poszło nie tak.

Sugeruje on, że największym utrudnieniem w tej chwili jest słaba wydajność aerodynamiczna, co oznacza, że ​​bolid wytwarza zbyt duży opór w stosunku do ustalonego poziomu siły docisku.

Czytaj również:

– W zeszłym roku mieliśmy jasne cele w zakresie rozwoju. Dotyczyły one wydajności aerodynamicznej. Chodzi o zmiany związane z eksploatacją opon, a także inne cele mające poprawić balans. Większość tych celów została spełniona, ale wydajność aerodynamiczna wciąż nie jest taka, jak byśmy sobie tego życzyli – wyjaśnił Stella.

Andrea Stella powiedział, że forma McLarena w testach nie jest szokiem, ponieważ była zgodna z tym, co mówiły dane z fabryki w ostatnich tygodniach.

– Myślę, że na podstawie tego, co widziałem w ciągu tych dwóch dni, nasz występ jest prawie taki, jak się spodziewałem. Dane korelują z tym, czego oczekiwaliśmy z aerodynamicznego punktu widzenia – przyznał szef zespołu.

Czytaj również:

– Wiemy, że mamy pracę do wykonania. Ale jeśli pomyślimy o sezonie, jest on długi i mogą występować różnice. Wiemy, że tempo rozwoju jest dobre. Na tym się skupiamy. Myślę, że na początku sezonu będzie trzeba być realistą. Ale jeśli chodzi o perspektywę sezonu, pozostajemy optymistami – dodał Stella.

Zapytany, jakie są oczekiwania przed Grand Prix Bahrajnu, Andrea Stella przyznał, że bycie w środku stawki oznacza takie samo ryzyko odpadnięcia po Q1, jak i możliwość awansu do Q3.

– Myślę, że ponownie zobaczymy, że środek stawki jest bardzo zwarty. Oznacza to, że jeśli nie wykonasz wystarczająco dobrej roboty, możesz mieć trudności z wydostaniem się z Q1. Jednocześnie możesz być pretendentem do Q3. Naszym celem na cały sezon jest bycie w pierwszej czwórce. W tej chwili niekoniecznie mieścimy się w tym przedziale – podsumował Stella.

Oscar Piastri, McLaren

1/5

Autor zdjęcia: Steven Tee / Motorsport Images

Lando Norris, McLaren

Lando Norris, McLaren

2/5

Autor zdjęcia: Zak Mauger / Motorsport Images

Lando Norris, McLaren MCL60

Lando Norris, McLaren MCL60

3/5

Autor zdjęcia: Zak Mauger / Motorsport Images

Oscar Piastri, McLaren MCL60

Oscar Piastri, McLaren MCL60

4/5

Autor zdjęcia: Zak Mauger / Motorsport Images

Oscar Piastri, McLaren MCL60

Oscar Piastri, McLaren MCL60

5/5

Autor zdjęcia: Mark Sutton / Motorsport Images

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł10 osiedli we Wrocławiu z niezwykłą historią
Następny artykuł“Złap deszczówkę”. Możesz otrzymać dofinansowanie