– Dokładnie pamiętam, z jaką ekscytacją, ale i przerażeniem kliknęliśmy „uruchom”, kiedy wystartowaliśmy z naszym produktem. Zaczęliśmy od rynku amerykańskiego, bo czuliśmy, że tamten jest bardziej gotowy na nasze narzędzie niż rynek polski. Ale nie wiedzieliśmy, jak dużo osób będzie go potrzebować i kto to będzie – wspomina Rafał Tromczyński, współzałożyciel i prezes Digital First AI.
Po roku mieli tysiąc klientów ze Stanów Zjednoczonych i jeszcze trzy tysiące z 60 innych krajów: samodzielnych doradców reklamowo-marketingowych, działy strategii marketingowych w mniejszych firmach, ale przede wszystkim agencje reklamowe, które opracowywały kampanie dla swoich klientów-przedsiębiorstw.
Digital First AI sprzedaje dostęp do market place’u z modelami automatyzującymi kolejne etapy strategii marketingowej, czyli m.in. research, brief, tworzenie grafiki, rozpisanie kampanii. Marketerzy mogą korzystać z gotowych taktyk, gdzie w kolejnych krokach podstawiają swoje dane i podają potrzebne informacje. Można szybko przygotować klasyczną strategię reklamową, ale też mniej standardowe, na przykład: jak przyciągnąć tysiąc osób na webinar. Można też opracować strategie wdrażania nowych produktów. Rafał Tromczyński pokazuje hipotetyczny przykład ze Spotify: wystarczy wprowadzić parametry, trochę opisów, wstępnych założeń, odpowiedzieć na pytania – a narzędzia na podstawie m.in. analizy trendów rynkowych, poczynań konkurencji i działalności spółki dadzą propozycję nowego produktu z nazwą, grafiką, modelem działania i dokładnie rozpisaną strategią marketingową. Tutaj narzędzia proponują Spotify Learn (z kursami e-learningowymi) oraz Spotify Calm (z muzyką i praktykami medytacji czy mindfulness).
Koszt dostępu do platformy dla małych agencji zaczyna się od 100 dolarów miesięcznie. Dla dużych, gdzie potrzeba obsługi bardziej skomplikowanych procesów – od 1 tys. dolarów miesięcznie. Platforma powstała jeszcze przed upowszechnieniem ChatGPT, a już wtedy wykorzystywała zaawansowane metody uczenia maszynowego, które aplikowała do budowanych przez kilka lat baz danych ze strategiami firm z całego świata. Powtarzalność wzorców start-uperzy zauważyli już kilka lat wcześniej, kiedy pracowali w typowej agencji marketingowej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS