A A+ A++

Nie ma problemu z płatnościami kartą kredytową czy debetową ani z przelewami internetowymi w momencie zastrzeżenia utraconego dowodu osobistego.

Jednak tacy klienci nie zawnioskują o żadną nową usługę do czasu otrzymania nowego dokumentu tożsamości i podania nowych danych w banku.

Warto sprawdzić: Co się musi stać, żeby bank przyszedł obsłużyć nas w domu

Pan Piotr jest klientem PKO BP. Kilka dni temu zaginął mu dowód, co od razu zastrzegł w banku. – Czy w momencie zastrzeżenia w banku mogę w pełni korzystać z karty kredytowej i robić przelewy internetowe? – pyta mężczyzna.

PKO BP

Brak dowodu nie odcina go od pieniędzy ani transakcji internetowych. – Po zastrzeżeniu dowodu osobistego klient może korzystać z karty i robić przelewy internetowe. W przypadku zastrzeżonego dowodu klient nie zrealizuje w placówce żadnej operacji, chyba że ma paszport – informuje Joanna Fatek z biura prasowego PKO BP.

Santander

Także Ewa Krawczyk z Santander Bank Polska przyznaje, że klienci mogą korzystać z karty kredytowej i robić przelewy w bankowości elektronicznej. – Jeśli osoba ma zastrzeżony dowód osobisty, nie może zawierać nowych umów depozytowych/kredytowych ani może dokonywać wypłat gotówki w oddziale – tłumaczy Ewa Krawczyk.

Dodaje, że bank rozumie, że utrata dowodu może powodować problemy u naszych klientów, dlatego w momencie zastrzeżenia dowodu osobistego można jednorazowo wypłacić pieniądze w oddziale po okazaniu zaświadczenia o utracie dowodu osobistego.

Warto sprawdzić: Zadają dziwne pytania, gdy przelewamy pieniądze do USA

Credit Agricole

Halina Zając, specjalista transformacji bankowości detalicznej w Credit Agricole, zapewnia, że jeśli klient korzysta już z karty kredytowej, ma dostęp do bankowości elektronicznej – to zastrzeżenie dowodu nie wpływa na tę sytuację. Taka osoba może nadal płacić kartą czy korzystać z płatności internetowych.

– Co ważne, klient, który ma nowy dowód – np. wyrobi sobie nowy po zastrzeżeniu wcześniejszego – powinien zaktualizować w banku swoje dane dotyczące dowodu. – Klient z zastrzeżonym dowodem osobistym nie może natomiast wnioskować o produkty kredytowe, otworzyć konta, chyba że ma inny dokument tożsamości akceptowany przez bank – tłumaczy Halina Zając.

Pekao SA

A Paweł Bernat z Biura Komunikacji Korporacyjnej Pekao SA mówi, że po zastrzeżeniu dowodu osobistego klienci mogą korzystać z wydanych wcześniej kart, a także wykonywać transakcje w bankowości elektronicznej po zalogowaniu i po dokonaniu autoryzacji wykonywanych operacji.

– Nie mogą natomiast zawierać nowych umów w banku o usługi czy produkty, czyli na przykład nie mogą otworzyć nowego rachunku w bankowości elektronicznej czy w oddziale, nie mogą zawrzeć umowy o kartę kredytową czy debetową – wylicza Paweł Bernat.

Dodaje, że podczas obsługi w oddziale w sytuacji, gdy klient identyfikuje się dowodem osobistym, który został zastrzeżony – nie będzie możliwe wykonanie operacji tylko na podstawie zastrzeżon … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzeprowadzka urzędu, kredyt dla miasta i nagrody dla nauczycieli – XVII Sesja Rady Miasta
Następny artykułWózek inwalidzki jako kontroler do Xboxa: piękny ukłon w stronę niepełnosprawnych