Zanim zdecydujemy się na zakup używanego samochodu, warto zwrócić uwagę na to, jaki będzie koszt ewentualnych napraw. Lepiej wybrać pojazd, który nie będzie sprawiał mechanikowi zbyt wielu problemów, ponieważ taki samochód będzie tańszy w serwisowaniu. Które marki, zdaniem polskich mechaników, naprawia się najłatwiej, a z którymi jest kłopot?
Redakcja branżowego serwisu motofocus.pl poprosiła ponad 160 mechaników samochodowych z całego kraju o udział w nietypowej ankiecie. Ekspertom od napraw zadano tylko jedno pytanie: “Samochody, której marki/grupy marek są twoim zdaniem najprostsze w obsłudze serwisowej?”.
Pod prostym – z pozoru – pytaniem kryło się wiele aspektów, jak chociażby:
- dostęp do poszczególnych elementów pojazdu,
- jakość mocowań (np.zrywanie sie śrub, podatność na korzję, itd),
- dostęp do części zamiennych
- intuicyjne rozwiązania techniczne.
Mówiąc wprost – mechanicy mieli za zadanie ocenić, przy których markach pracuje się im najlepiej, przynajmniej biorąc pod uwagę czas. Uzyskane wyniki w dużej mierze uznać można za zaskakujące.
Zwycięzca rankingu nie powinien raczej nikogo dziwić. Za najłatwiejsze w naprawach uznano samochody koncernu Volkswagena, czyli m.in. takie marki, jak: Audi, Skoda, Seat czy Volkswagen. Na pojazdy z tej grupy wskazało aż 37 proc. ankietowanych.
Drugie miejsce – z wynikiem 17,1 proc. głosów – zajęła Toyota.
Dużym zaskoczeniem może być trzecia pozycja w zestawieniu, na której uplasował się Fiat. Na włoską markę wskazało 10,3 proc. ankietowanych. Z jednej strony nie jest to zbyt dobra rekomendacja, bo popularność aut producenta z Turynu w ostatnich latach systematycznie spada. Z drugiej może jednak świadczyć, o tym, że w nowszych konstrukcjach włoskiej marki trwałość takich elementów jak chociażby śruby, wyraźnie się poprawiła.
W pierwszej piątce znalazły się też kolejno: 4. Hyundai/Kia (8,2 proc. ankietowanych) i 5. BMW/Mini (4,8 proc. ankietowanych).
Cały ranking, który ograniczył się do 10 marek prezentuje się następująco:
- VAG (Volkswagen, Audi, Skoda, Seat) – 37 proc. głosów uczestników ankiety,
- Toyota – 17,1 proc.
- Fiat – 10,3 proc.
- Hyundai/Kia – 8,2 proc.
- BMW/MINI – 4,8 proc.
- Opel – 4,1 proc.
- Mercedes-Benz – 3,4 proc.
- Peugeot/Citroen – 2,7 proc.
- Ford – 2,4 proc.
- Honda i Suzuki – 2,1 proc.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS