Umowa o wartości 3,22 mln zł netto (prawie 3,96 mln zł brutto) została podpisana 2 listopada bieżącego roku, pomiędzy Wydziałem Techniki Lotniczej a Instytutem Technicznym Wojsk Lotniczych. Postępowanie związane z powyższym kontaktem dotyczyło przeprowadzenia naprawy polskich statków powietrznych, takich jak Mi-2, Mi-8, Mi-24, MiG-29, aczkolwiek najciekawszym jego elementem była regeneracja zasobników rozpoznania elektronicznego i fotograficznego KKR-1TE, a dokładniej zabudowy bloków W8 do wersji W8M oraz W6 do wersji W6M.
Czynności objęte postępowaniem będą prowadzone w bazach Sił Powietrznych RP.
W wypadku Su-22 wszelkie czynności zostaną przeprowadzone podstawie biuletynu technicznego Su22/54/6242/K/2020, będącego główną dokumentacją techniczną naszych Suchojów. W niej są zawarte także informacje na temat dotychczas prowadzonych modyfikacji i usprawnień. ITWL jest jedynym podmiotem uprawnionym do realizacji zamawianej usługi, jak i że jest projektodawcą oraz wykonawcą biuletynów dotyczących powyższych maszyn. Wydział Techniki Lotniczej dodał, że instytut jako jedyny posiada możliwości techniczne, a także dysponuje odpowiednimi środkami ludzkimi do przeprowadzenia prac, które wymagają odpowiedniego przeszkolenia.
Polskie Suchoje, które aktualnie nie prezentują żadnej wartości bojowej, a jedynie służą do potrzymania procesu szkolenia załóg myśliwsko-bombowych, mają pozostać w służbie co najmniej do momentu wprowadzenia F-35A, w ramach programu Harpia. W wypadku omawianej maszyny dość popularną praktyką jest wszczynanie postępowań, takich jak te, mających na celu utrzymanie w sprawności Su-22 do końca okresu ich wieloletniej służby.
Poza nadchodzącymi pracami nad zasobniki rozpoznawczymi w ostatnich latach przeprowadzano czynności naprawcze przy silnikach jednoprzepływowych AŁ-21F3. Ponadto w międzyczasie miały miejsce pomniejsze działania takie jak wymiana akumulatorów, ładunków prochowych do foteli katapultowych czy chociażby dostarczenie opon.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS