A A+ A++

Kampania „Internetowe Konto Pacjenta. I łatwo, i wygodnie, i bezpiecznie … IKP” to kontynuacja działań edukacyjno-informacyjnych z 2019 roku. Na tegoroczną edycję składają się dwie niezależne koncepcje kreatywne, wzajemnie się uzupełniające – do telewizji i radia oraz do internetu. Kampania telewizyjna oraz radiowa, pod hasłem „Doskonale się rozumiemy”, ma przede wszystkim budować świadomość czym jest Internetowe Konto Pacjenta oraz nowe, cyfrowe usługi z nim powiązane: e-skierowanie oraz e-wizyta. Natomiast kampania online, pod hasłem „Paradoksy”, ma zachęcić Polaków do logowania się na Internetowym Koncie Pacjenta, by w sposób optymalny korzystać ze wszystkich e-usług dostępnych w zdrowiu.

– Internetowe Konto Pacjenta to centrum dowodzenia sprawami zdrowotnymi każdego z nas – mamy do niego dostęp 24 godziny na dobę, bez konieczności wychodzenia z domu. Pozwala zaoszczędzić czas i uporządkować wiele spraw związanych ze zdrowiem. Cały czas także się rozwija. Dodawane są nowe funkcjonalności. Przykładowo, pod koniec tego tygodnia, na naszym koncie, obok już istniejącej informacji o wyniku testu na obecność koronawirusa, pojawi się informacja o pobycie na kwarantannie lub w izolacji domowej. Mam nadzieję, że wszystko to przekona Polaków do aktywnego z niego korzystania. I w niedługim czasie IKP stanie się naszą codzienności, tak jak bankowość elektroniczna  – mówi Agnieszka Kister, dyrektor Centrum e-Zdrowia.

Za kreację i reżyserię tegorocznej kampanii odpowiedzialni są ci sami twórcy, co w ubiegłym roku – reżyser Xawery Żuławski oraz Cezary Zieliński, scenarzysta. Produkcję spotów zrealizowało studio Orient Film.

– Projektując kampanię koncentrowaliśmy się na potrzebach konkretnych grup: młodych rodzicach, osobach chorych przewlekle, dorosłych dzieciach, opiekujących się starszymi rodzicami i  aktywnych seniorach. Dlatego w kampanii wykorzystaliśmy zróżnicowane formaty reklamowe i kanały komunikacji, a całość kreacji oparliśmy na insighcie konsumenckim, wykorzystującym doświadczenia bliskie tym właśnie grupom odbiorców. Jestem przekonana, że to pozwoli dostrzec analogię do własnego życia i utożsamić się z przekazem – wyjaśnia Agata Kurek-Stec, dyrektor departamentu komunikacji w Centrum e-Zdrowia.

Na kampanię telewizyjną składają się – podobnie, jak w poprzedniej odsłonie – dwa spoty 30 sekundowe: „Urodziny” – skierowany do grupy docelowej 25+ oraz „Rowerek”, dedykowany seniorom. W tym roku popularyzowane są nowe cyfrowe usługi: e-skierowanie oraz e-wizyta. Oba spoty pokazują, z jaką łatwością można zarządzać sprawami zdrowotnymi swoimi oraz swojej rodziny oraz jak to może ułatwić życie.

– W spotach wystąpili bohaterowie znani z zeszłorocznych filmów – opowiada Cezary Zieliński, autor scenariusza kampanii. – W ubiegłym roku „walczyli” oni z niesfornymi receptami, które skutecznie uprzykrzały im życie. W tym roku są już bardziej doświadczeni, znają e-receptę, a na temat Internetowego Konta Pacjenta wiedzą sporo, dlatego w idei kreatywnej postanowiliśmy wejść w ich głowy. Nasi bohaterowie doskonale się rozumieją, dosłownie czytają sobie w myślach – dodaje.

Kampanię online pt. „Paradoksy” zapoczątkował gepard goniący e-receptę. Pytanie, jaki związek ma gepard z e-receptą? No właśnie. Na tym polega kreatywna sztuczka. Internetowe Konto Pacjenta do tego stopnia zmienia nasze przyzwyczajenia związane z receptami, czy skierowaniami, że  koncepcja kreatywna została oparta na przewrotnym myśleniu. A nic nie oddaje lepiej zaskakującego wniosku, jak paradoks.

– Chcemy szeroko podnosić temat świadomego korzystania z cyfrowych usług w ochronie zdrowia. Stąd nasza obecność nie tylko w tradycyjnych mediach, ale też w internecie. Kampania internetowa nie mówi o konkretnych usługach, ale o tym, co dla ludzi jest ważne: szybkość, bezpieczeństwo, święty spokój, wygoda, czy łatwy dostęp do informacji o zdrowiu z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. I mówiąc o tym językiem paradoksów łamiemy konwencję spotów zdrowotnych, kładąc nacisk na wzbudzenie zaciekawienia i zaangażowania. W naszej kampanii niemożliwe staje się możliwe, trzeba się tylko zalogować na Internetowe Konto Pacjenta – mówi Agata Kurek-Stec.

Spoty są emitowane w trzech największych stacjach telewizyjnych ( POLSAT, TVN oraz TVP) oraz dwóch sieciach radiowych (EUROZET, TIME) od początku października do połowy listopada. Kampanię online można zobaczyć do końca listopada na największych portalach internetowych oraz kanałach YouTube i Facebook.

E-zdrowie w serialach

Dodatkowo od 5 października br. informacje o e-usługach w ochronie zdrowia pojawiają się także w najpopularniejszych serialach telewizyjnych emitowanych na antenie TVP 2: „M jak Miłość” oraz „Na dobre i na złe”. Dzięki temu, że oba seriale mają obecnie najwyższą, bo aż kilkumilionową widownię („M jak Miłość” – ponad 5 mln, „Na dobre i na złe” – ponad 3,3 mln), możemy dotrzeć z przekazem na temat e-zdrowia do masowego odbiorcy. Ponadto dużą część widowni stanowią seniorzy, którzy są bardzo ważną grupą docelową naszych działań komunikacyjnych.

Fani seriali będą mieli okazję poznać, jak w praktyce ich ulubieni serialowi bohaterowie korzystają z rozwiązań e-zdrowia i jak wpływają one na codzienne życie. W scenach z udziałem marki e-zdrowie pokazujemy, m.in. jak odbierać e-recepty SMS-em, jak zapisać się na świadczenia na podstawie e-skierowania, oraz udowodnimy, że korzystanie z Internetowego Konta Pacjenta może przynieść ratunek nawet w krytycznych sytuacjach.

Kampania obejmuje umieszczenie wątków o e-zdrowiu w 3 odcinkach serialu „M jak Miłość” oraz 5 odcinkach serialu „Na dobre i na złe”. Emisja ostatniego odcinka będzie miała miejsce 23 grudnia br.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPark Śląski – alejki samochodowe czy rowerowe?
Następny artykułŻółty volkswagen golf powrócił do nas. Teraz ratuje życie dzieci