A A+ A++

Terminy spektakli:
14 czerwca (piątek) godz. 17:30

15 czerwca (sobota) godz. 18:00

Cena biletu: 30 zł

Bilety są dostępne do kupienia na stronach: https://biletyna.pl/Opoczno , https://kinomaestro.pl/gramy/orfeuszwpiekle/ oraz w kasie MDK Opoczno.

„Orfeusz w piekle” – Jacques Offenbach 

Słynna operetka Jacques’a Offenbacha w wyjątkowo barwnej i zabawnej inscenizacji Retransmisja z Festiwalu Salzburskiego [Salzburger Festspiele]

Kto skomponował najsłynniejszego kankana świata? Oczywiście Jacques Offenbach. A gdzie go umieścił? W swojej najsłynniejszej operetce, czyli w Orfeuszu w piekle.

Offenbach, francuski kompozytor żydowskiego pochodzenia, był nie tylko wysoce zdolnym artystą, który posiadał wyjątkowo lekkie poczucie humoru, jak i muzyczne pióro, ale też sprawnym przedsiębiorcą, w mig wyczuwającym potrzeby publiczności. W 1855 roku założył prywatny, działający do dziś, Le Théâtre des Bouffes Parisiens. Wystawiał tam jednoaktowe farsy muzyczne, by w roku 1858, trzy lata od otwarcia teatru, dać paryżanom zwariowaną operę komiczną Orfeusz w piekle. Była ona absolutną nowością, jedyną w swoim rodzaju operową bufonadą, która grecki mit o Orfeuszu i Eurydyce przedstawiła w sposób co najmniej frywolny. Jako że miała lekki i niepoprawny charakter oraz dialogi mówione obok partii śpiewanych, uznano ją za nowy gatunek, który dziś nazywamy operetką.

Offenbach był mistrzem w pisaniu operetek na kanwie mitów greckich i tradycyjnych baśni (Piękna Helena czy Rycerz Sinobrody). Jego „antyczne” i „fantastyczne” dzieła zawsze w jakiś sposób odmalowywały współczesnych mu, przyziemnych ludzi, ze wszystkimi ich zabawnymi wadami. Jak ten genialny kompozytor przedstawił tragiczną historię trackiego śpiewaka Orfeusza, który udał się do zaświatów, by odzyskać swoją żonę Eurydykę – tego dowiemy się z szalonego przedstawienia zrealizowanego w 2019 roku w ramach Salzburger Festspiele, słynnego festiwalu, który ma już ponad sto lat.

Przedstawienie wyreżyserował Barrie Kosky (Wesele Figara Mozarta z Wiener Staatsoper), a zadyrygował nim Enrique Mazzola, dyrektor muzyczny Lyric Opera of Chicago. W rolę Eurydyki wcieliła się Kathryn Lewek, jedna z najlepszych obecnie odtwórczyń arcytrudnej partii Królowej Nocy z Czarodziejskiego fletu Mozarta, zaś legendarnej szwedzkiej mezzosopranistce Anne Sofie von Otter powierzono prześmiewczą rolę Opinii Publicznej.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTest AOC AGON PRO AG276QZD – Monitor OLED dla graczy. Dobra jakość obrazu i wybitna szybkość matrycy w ruchu
Następny artykułNowości Netflixa na czerwiec 2024. Jakie filmy i seriale zadebiutują na platformie?