Taka ciekawostka: wiceprezydent Janusz Koper podpisał się niedawno pod pismem do prezesa PKP PLK – Ireneusza Merchela. Prosi zarządcę linii kolejowej o podjęcie działań „mających na celu ograniczenie ryzyka, związanego z funkcjonowaniem nielegalnego przejścia w poziomie szyn w km 2.166 linii kolejowej nr 172”.
Jak czytamy w tymże piśmie, we wskazanej lokalizacji od wielu lat funkcjonuj, ą nielegalne „przejścia”.
Zobacz także
– Stanowią one wyjątkowo duże zagrożenie zarówna dla okolicznych mieszkańców jak i bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego – zauważa Janusz Koper.
Pomiędzy linią kolejową (wzdłuż której ciągnie się m.in. Obwiednia Południowa) znajdują się dwa duże ośrodki mieszkalne:
– osiedle budynków wielorodzinnych przy ul. Jana Kilińskiego, ul. Władysława Reymonta, ul. Krzyżowej.
– osiedle budynków wielorodzinnych przy ul. Kornela Ujejskiego oraz przy ul. Na Okrzeszyńcu.
Wiceprezydent dodaje, że sytuacja ma charakter rozwojowy, ponieważ w drugiej ze wskazanych lokalizacji budowane są kolejne budynki wielorodzinne.
– Aktualnie mieszkańcy korzystają z przystanku komunikacji autobusowej, zlokalizowanego w punkcie wskazanym na mapie. Następnie z przystanku kierują się na nielegalne przejście w poziomie szyn – dodaje.
Janusz Koper wskazuje ponadto, że w ostatnich latach przeprowadzono rewitalizację linii kolejowej nr 173, a linia stopniowo przygotowywana jest do podniesienia prędkości. W przyszłości spowoduje to dalszy wzrost ryzyka wystąpienia wypadku.
– W ramach działań ograniczających wysoki poziom ryzyka wystąpienia wypadku, proponuję budowę kładki dla pieszych, która pozwoli na bezpieczne przekraczanie linii kolejowej przez okolicznych mieszkańców oraz da możliwości dla podnoszenia prędkości linii kolejowej nr 173. Proponowana lokalizacja kładki to miejsce, w którym historycznie zlokalizowany był wiadukt, po którym pozostał wyłącznie jeden z przyczółków. Wiadukt w tej lokalizacji został zburzony w okresie II Wojny Światowej i kiedyś stanowił połączenie pomiędzy rybnickimi dzielnicami Smolna i Zamysłów – wspomina zastępca prezydenta Rybnika.
Co na to PKP PLK? Sprawa jest na tyle „świeża”, że na odpowiedź będzie jeszcze trzeba poczekać. Będziemy wracali do tematu.
Podoba Wam się pomysł powstania kładki w tym miejscu?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS