A A+ A++

Wojciech Boczoń2020-08-25 07:41analityk Bankier.pl

publikacja
2020-08-25 07:41

FORUM

mBank zmaga się z kolejną awarią. Tym razem wygląda ona na poważniejszą niż wysłanie testowych powiadomień push. Okazuje się, że niektórzy klienci zakładający konta w mBanku zostali w ostatnich dniach „przypisani” do rachunków innych osób.

O sprawie pisze serwis Zaufana Trzecia Strona, powołując się na relacje kilku klientów mBanku. Z opisu wynika, że niektórzy klienci zakładający nowe konta w mBanku otrzymali dostęp do rachunków innych osób. Według relacji, dane zostały zastąpione w ten sposób, że prawowity właściciel konta w mBanku został „nadpisany” innym użytkownikiem.

„Co prawda w banku pozostają jego rachunki (i kredyty), ale otrzymują nowego właściciela – z nowym imieniem, nazwiskiem i numerem telefonu. Stary posiadacz rachunku otrzymuje powiadomienie o zmianie danych – ale oczywiście nie może już nic zrobić, ponieważ jego danych nie ma w systemie” – pisze Zaufana Trzecia Strona.

– Dziś dostałam SMS, że zmieniono mi numer kontaktowy do konta. Po zgłoszeniu w placówce okazało się, że ja nie mam dostępu do konta, a obcy Pan z innej części Polski ma wgląd w moje konto widzi moje saldo, może przelewać moje pieniądze – pisze jedna z klientek mBanku na Facebooku.

Prawdopodobnie na skutek awarii, wczoraj w godzinach wieczornych nie działał system składania wniosków w mBanku.

Poprosiliśmy bank o skomentowanie tej sprawy. – Niespełna 200 klientów wskutek błędu mogło zalogować się na rachunek innej osoby. Ograniczyliśmy dostęp do tych rachunków. Pieniądze klientów są bezpieczne, a bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji. Kontaktujemy się z każdą osobą, której dotyczy problem. Zarówno z tymi, którzy mogli się na cudze konta zalogować jak i tymi, do których te konta należą. Podjęliśmy wszystkie działania, których wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów. Bardzo przepraszamy wszystkich klientów, których ten problem dotknął – czytamy w komentarzu mBanku przesłanym do redakcji Bankier.pl.

To kolejna awaria mBanku w ostatnich dniach. Przypomnijmy, niedawno bank wysłał do tysięcy klientów testowe powiadomienia push. Zaniepokojeni użytkownicy zaczęli masowo logować się do systemu transakcyjnego powodując jego przeciążenie. Tamtą wpadkę udało się obrócić w żart, ale tym razem sprawa wydaje się znacznie poważniejsza.

mBank obsługuje ponad 4,6 mln klientów, z czego 4 mln stanowią klienci indywidualni. Z bankowości internetowej w mBanku korzysta aktywnie ponad 2,4 mln klientów. Bankowość mobilną obsługuje natomiast 2,3 mln klientów – wynika z danych serwisu PRNews.pl.

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNajlepsze seriale na Netflixie
Następny artykuł34 firmy bliskie statusu jednorożca tego samego dnia ogłosiły plany wejścia na giełdę