A A+ A++

Przeprowadzki biura, przestronnej willi, czy też tak wymagającego obiektu, jak muzeum, czy chociażby antykwariat to z pewnością nie lada wyzwanie logistyczne, administracyjne, a nawet marketingowe. Wydaje się szaleństwem jego samodzielna organizacja. Dlatego też w tego typu sytuacjach korzystamy standardowo z pomocy fachowców. Jak jednak odpowiednio przygotować się do przeprowadzki, co warto wiedzieć i… jak zyskać na przedsięwzięciu? Podpowiadamy!

Jak zaoszczędzić na przeprowadzce?

Sama przeprowadzka to mnóstwo formalności związanych z opuszczeniem dotychczasowej siedziby i wynajęciem lub zakupem nowego lokum. Do tego dochodzi konieczność przygotowania protokołów zdawczo odbiorczych, podpisania nowych umów najmu, czy też poinformowania klientów / kontrahentów / partnerów biznesowych, że firma, biuro lub sklep zmienia swoją siedzibę. Z pewnością profesjonalne usługi, jakimi są transport przeprowadzki dedykowane najbardziej wymagającym przedsięwzięciom tego typu, znacząco ułatwiają zadanie i ściągają z nas wiele obowiązków. To pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze.

Dostępne usługi przeprowadzki biur oferują nie tylko wspomniany już transport – mebli, wyposażenia, czy sprzętu komputerowego – ale również demontaż, a następnie montaż rzeczy w miejscu docelowym, czy też zabezpieczenie dróg transportu i mienia przed uszkodzeniem. Zwłaszcza ten ostatni aspekt jest często przez nas pomijany, a ewentualne uszkodzenia sprzętu elektronicznego, dzieł sztuki, czy instrumentów (gdy zmieniamy siedzibę np. galerii, bądź sklepu muzycznego) mogą być naprawdę kosztowne. Dodatkowo, jak dowiedzieliśmy się na https://www.przeprowadzki.pl/miedzynarodowe.html, przeprowadzka za granicę oznacza konieczność poświęcenia czasu na przygotowanie specjalnej dokumentacji przewozowej. To zadanie także możemy powierzyć fachowcom.

O jakie niezbędne formalności należy zadbać przed przeprowadzką?

Listy przewozowe, upoważnienia oraz dokumenty związane z płatnościami celno – podatkowymi to wybrana dokumentacja niezbędna podczas przeprowadzki za granicę. Jeśli zmieniamy kraj – prywatnie, czy też zawodowo – tzw. papierkowa robota i związane z przeprowadzką formalności zabiorą nam na pewno nieco czasu. Tutaj musimy uzbroić się w cierpliwość, zaznajomić z obowiązującymi przepisami lub… po prostu skorzystać z usług profesjonalnej firmy. Dedykowany nam opiekun zadba dodatkowo o kwestie związane z kontaktowaniem się z organami celnymi, a jeśli przewozimy za granicę czworonożnego pupila, podpowie, jakie certyfikaty należy zdobyć dla zwierzęcia lub sam zatroszczy się o całą niezbędną dokumentację.

Nie tylko międzynarodowe, ale i krajowe przeprowadzki bywają przedsięwzięciem administracyjnym. Dlatego jeśli chcemy uniknąć konieczności poświęcania czasu na “papiery”, zlećmy to zadanie. Istotna będzie tutaj dodatkowo usługa ubezpieczenia powierzonego firmie przeprowadzkowej mienia. Warto sprawdzić, czy wykonawca, na którego się zdecydowaliśmy, oferuje tego typu rozwiązanie.

Jak uniknąć przestojów w funkcjonowaniu firmy?

Aby nie generować dodatkowych kosztów, warto zadbać podczas przeprowadzki o ciągłość pracy biura, czy też sklepu, który prowadzimy. Każdy, zwłaszcza dłuższy postój w funkcjonowaniu, może oznaczać tutaj straty. Jeśli chcemy ich uniknąć lub je wyraźnie ograniczyć, zaplanujmy przeprowadzkę ze sporym wyprzedzeniem, ustalmy terminy i sporządźmy harmonogram wszystkich zadań związanych ze zmianą siedziby.

Aby usprawnić cały proces dobrze jest przeprowadzić inwentaryzację i sporządzić listę przewożonych rzeczy. To przyspieszy dodatkowo ustalenia z przewoźnikiem, a później zadanie pakowania i transportu mienia. Konieczny będzie również zarezerwowany czas na demontaż mebli i wyposażenia oraz odpowiednie pakowanie rzeczy. Ta ostatnia kwestia ma szczególne znaczenie, jeśli przewozić będziemy cenne eksponaty, wrażliwe na transport instrumenty, czy po prostu przedmioty o dużych gabarytach. Dobrzy przewoźnicy dysponują na szczęście w tym zakresie sprawdzonymi rozwiązaniami. Co więcej, po wprowadzeniu się do nowego lokum firma nie tylko rozpakuje rzeczy i dokona montażu, ale także zajmie się utylizacją śmieci wygenerowanych podczas naszej przeprowadzki.

ea

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMularczyk do Blinkena: Polska nie dostała zadośćuczynienia
Następny artykułFranciszek spotkał się z ekumenicznym patriarchą