Najpopularniejszymi obecnie witrynami e-commerce w Polsce są Allegro oraz AliExpress. Tą drugą szczególnie upodobali sobie Polacy, którzy bardzo często zamawiają tam przeróżne towary z racji solidnych promocji i przecen jakie tam znajdziemy. W ciągu najbliższych tygodni spodziewamy się także uruchomienia polskiego Amazona, co w pewnością wpłynie na konkurencyjność w naszym kraju. Choć bez wątpienia AliExpress ma wiele zalet, dotychczas jedną z większych wad był brak możliwości zwrotu towaru. Jest to jedno z obowiązujących praw konsumenta w Unii Europejskiej, gdzie przy zakupach online przysługuje możliwość zwrotu zakupionego sprzętu w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Koncern Alibaba zobligował się w końcu do przestrzegania tego zapisu.
AliExpress – jedna z najpopularniejszych witryn e-commerce w Polsce – zobligowała się do przestrzenia prawa klienta dotyczącego możliwości zwrotu dowolnego towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.
Dotychczas na AliExpress możliwość zwrotu towaru przez podawania przyczyny była oferowana wyłącznie w sytuacji, jeśli dany sprzedawca zobligował się do przestrzegania tej zasady lub gdy zamówienie przyjechało do klienta uszkodzone. Mimo to wielu klientów, nie tylko polskich, ale ogólnie europejskich wielokrotnie skarżyło się na brak ogólnej zasady, która byłaby respektowana we wszystkich zakupach na chińskim e-commerce, bez znaczenia o jaki towar by chodziło. Bądź co bądź platforma oferuje obecnie ponad 100 milionów różnych produktów – nie tylko elektroniki, ale wielu innych towarów codziennego użytku. Chińska firma Alibaba zgodziła się w końcu na respektowanie tego prawa.
Dodatkowo, na oferowane w AliExpress towary będzie od teraz nałożona gwarancja w okresie 24 miesięcy, która będzie realizowana przez danego producenta lub dystrybutora. Ponadto AliExpres oraz sprzedający swoje towary będą zobligowani do wcześniejszego poinformowania klienta, czy na dany towar trzeba będzie przy odbiorze dopłacić podatek VAT lub ewentualnie cło. Na pewno te wszystkie zmiany spowodują, że zakupy na AliExpress staną się bardziej klarowne i przejrzyste i bardziej przyjazne dla klienta, zwłaszcza pod względem możliwości zwrotu towaru w ciągu 14 dni. Biorąc pod uwagę rychły początek działalności Amazon.pl, najbliższe miesiące dla branży e-commerce mogą być bardzo ciekawe.
Źródło: Interia Biznes
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS