Głównym celem inwestycji była poprawa warunków komunikacyjnych i odwodnienia oraz warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze gminnej, która jest ważnym ogniwem sieci komunikacyjnej miasta.
Ciąg drogowy jest dość intensywnie wykorzystywany przez ruch pieszych, zwłaszcza młodzież do szkoły podstawowej a także samochody osobowe.
Droga na przedmiotowym odcinku przebiega przez tereny mieszkaniowe o zabudowie jednorodzinnej jak również wielorodzinnej.
W ramach zadania z uwagi na znaczne ubytki nawierzchni drogi i częściowy brak chodnika zaplanowano w szczególności: wykonanie jezdni dwukierunkowej o zmiennej szerokości od 3,5 do 6,0 m; utworzenie dwóch przejść dla pieszych z oznaczeniem dla osób niewidomych poprzez wykonanie pasa z kostki integracyjnej o szerokości 0,5 m; budowę chodników wraz z barieroporęczami, umocnienie skarpy wzdłuż drogi. Ponadto w ramach przedmiotowego zadania przewidziano również rewitalizację obszaru przyległego do ul. Harcerskiej poprzez utwardzenie placu wraz z modernizacją studni oraz wykonaniem elementów małej architektury takich jak: stoliki ławeczki, kosze na śmieci, stojaki na rowery stoły do szachów itp.
Realizacja zaplanowanych prac przyczyni się do stworzenia uporządkowanej przestrzeni publicznej, która zyska nową funkcję społeczną i rekreacyjną.
Zakres inwestycji obejmował wykonanie:
- usunięcie części drzew i zakrzaczenia,
- wykonanie niezbędnych robót ziemnych wzdłuż istniejącej korony drogi,
- przebudowa części przelotowej istniejącego kanału odwodnienia, wymiana i uzupełnienie wpustów ulicznych;
- Wykonaniu chodników dla pieszych o łącznej dł. ok. 173 mb
- Wykonanie placu utwardzonego wraz z wyposażeniem elementów małej architektury takich jak
- Stojaki na rowery
- Ławki parkowe
- Kosze betonowe
- Stoliki do gry w szachy wraz ze stołkami.
- Stoliki terenowe
- Wykonaniu nawierzchni asfaltowej wraz z podbudową na dł. ok. 435 m i szer. jezdni od 3,5-6,0 m
- Wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego ( oznakowania pionowego oraz poziomego a także barier ochronnych)
- Wykonaniu nawierzchni asfaltowej wraz z robotami towarzyszącymi na ul. Staszica o dł. ok. 75 m
- Montażu oświetlenia ulicznego,
- Częściowe umocnienie skarp elementami betonowymi ażurowymi na podsypce,
- Uzupełnienie poboczy,
- Oczyszczenie i uporządkowanie terenu.
- Poszerzenie zjazdu z ul. Tysiąclecia na ul. Harcerską ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
- Poszerzenie zjazdu z ul. Mickiewicza na ul. Staszica ze względu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i pieszego.
- Wzmocniono podbudowę pod nawierzchnię asfaltowa na ul. Staszica.
Termin realizacji zadania: od 22.04.2021 r. do 14.01.2022 r.
Ogółem wartość wynagrodzenia wynosi 2 300 000,00 zł.
Projekt współfinansowany jest ze środków: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 oś priorytetowa 6 Spójność Przestrzenna i Społeczna. Działanie 6.3. Rewitalizacja przestrzeni regionalnej.
Kwota dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego wyniosła 85% kosztów kwalifikowanych. Pozostałą część kosztów zadania stanowi udział własny budżetu Gminy Brzozów.
OPRACOWAŁ: Adam Florek
MATERIAŁY VIDEO: brzozow24.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS