A A+ A++

O butach wiedzą wszystko. Dzięki nim obuwie odzyskuje dawny blask i może służyć jeszcze długo. Działają z precyzją i pasją, bo klienci i ich zadowolenie są dla nich najważniejsze. Henryk Daduń prowadzi zakład szewski od 1979 roku. Pracuje razem z synem. Historię tej niezwykłej rodziny i ich biznesu zaprezentowano w kolejnym odcinku cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.

„Klient nasz pan” – taką zasadą się kierują. Naprawiają buty gdynian od lat i nie ma dla nich rzeczy niemożliwych. Cechuje ich kunszt, doświadczenie i miłość do tego, co robią. Dlatego cieszą się zaufaniem i lojalnością klientów. Henryk Daduń i jego syn prowadzą zakład szewski z duszą. Nie mogą narzekać na brak pracy. Półki w ich zakładzie uginają się od butów, którym nadają nowy blask. Szewcy z tradycją zostali bohaterami szesnastego odcinka cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

Zakład szewski „Naprawa obuwia – Henryk Daduń i syn” działa w Gdyni przy ul. Abrahama 23. Jego filia znajduje się również w Wejherowie przy ul. 12 Marca 206. Właścicielom żadne zadanie niestraszne. Skrócą lub wydłużą, wyczyszczą buty, wymienią fleki – a to tylko część ich oferty.

– Zachęcam do poświęcenia kilku minut na przyjrzenie się historiom lokalnych biznesów, które często pamiętają jeszcze nasi dziadkowie czy rodzice. To przedsiębiorcy, którzy na przestrzeni lat budowali tożsamość Gdyni i czują się nierozerwalnie związani z miastem. Ich opowieści są ciekawym spojrzeniem w przeszłość, ale i podkreślają ogromny potencjał, jaki drzemie w rodzinnych firmach – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W jej ramach, pod okiem Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, powstało 20 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały właśnie Gdynię. Nie zabraknie również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Przez 20 tygodni, zawsze we wtorki, na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube będą prezentowane kolejne odcinki krótkich, filmowych opowieści o rodzinnych biznesach.

Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. Otworzył go materiał opowiadający o Hotelu Jakubowym państwa Kamrowskich, którzy w posiadaniu „pierwszego gdyńskiego drapacza chmur” są od 10 lat. Następnie została zaprezentowana historia rodzinnej firmy państwa Ogrodowiczów – „Zegarmistrzostwo Ogrodowicz i syn”. To specjaliści, którzy w zegarmistrzowskim fachu działają już od lat 40. ubiegłego wieku. Obecnie w zakładzie można spotkać już trzecie pokolenie kontynuujące rodzinną tradycję. Potem można było dowiedzieć się więcej o firmie SpaceForest, która zajmuje się automatyką przemysłową i kosmicznymi technologiami. W czwartym odcinku o swoim gastronomicznym biznesie opowiedzieli właściciele zupiarni „Gary na ogniu”. Następnie można było poznać historię Liliany Poszumskiej i Arkadiusza Wójcika, czyli właścicieli Centrum Języka Hiszpańskiego „La Mancha”. Później o krawieckiej tradycji i kunszcie opowiedziała rodzina Wiśniewskich. W siódmym odcinku o swojej pasji do kawy mówili Barbara Szparagowska i Leszek Jędrasik – właściciele kawiarni „Black & White Coffee” w Gdyni. Tuż po nich została zaprezentowana rodzina Surowców i ich firma spedycyjna Hermes. Następnie można było poznać historię sklepu rodzinnego „Pod Pierzynką”, który działa w Gdyni od 1968 roku. W dziesiątym odcinku o swojej pasji do pieczenia opowiedzieli właściciele piekarni „Pajda”. Potem można było dowiedzieć się więcej o firmie Omnioxy, która dostarcza bezpieczne i łatwe w obsłudze komory hiperbaryczne. Następnie o miłości do Gdyni i kuchni międzynarodowej mówiła rodzina Wysockich, która prowadzi restaurację „Moje Miasto”. W trzynastym odcinku o fryzjerskim kunszcie i wielopokoleniowej tradycji opowiedziała rodzina Zagórskich, która prowadzi salon „Eco Irena”. Jako kolejna została zaprezentowana firma SEOgroup Interactive, która specjalizuje się w marketingu internetowym. Z kolei tydzień temu do zdrowej kuchni i naturalnych produktów przekonywali Mikołaj i Magda Batorowie, właściciele „Zakwasowni”.

Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGdyńskie foki kochają spokój
Następny artykuł9-letni Gabriel zachował się jak bohater [FOTO]