Zakaz reklamy produktów medycznych. Konsekwencje dla branży beauty
Zmian jest wiele, począwszy od nowego zakazu reklamowania wyrobów medycznych przez lekarzy, farmaceutów czy osoby prezentujące wyrób w sposób sugerujący, że wykonują zawód medyczny, do wprowadzenia obowiązkowego zakresu informacji o wyrobie zawartej w reklamie i stosowania odpowiednich ostrzeżeń dla pacjentów, podobnie jak w reklamie leków.
Jednak jedną ze zmian budzących szczególnie dużo kontrowersji jest ta, która bezpośrednio dotknie branży beauty. Nowa ustawa wprowadziła zakaz kierowania do publicznej wiadomości reklamy wyrobów medycznych przeznaczonych do używania przez użytkowników innych niż laicy. Dotyczy to również reklamy działalności gospodarczej lub zawodowej, w której wykorzystuje się wyrób do świadczenia usług – w zakresie, w jakim dotyczy ona usług świadczonych przy użyciu danego wyrobu. Oznacza to, że każdy podmiot gospodarczy, wykorzystujący w swojej codziennej pracy/ usługach wyroby medyczne przeznaczone do używania wyłącznie przez osoby posiadające formalne wykształcenie w odpowiedniej dziedzinie ochrony zdrowia lub medycyny, od dnia wejścia w życie nowych przepisów nie może reklamować usług, które świadczy przy użyciu tych wyrobów.
Zmiany w prawie o reklamach. Salony kosmetyczne i spa z problemami
Konsekwencje są olbrzymie, ponieważ większość specjalistycznych wyrobów medycznych, przy pomocy których świadczone są usługi w branży beauty, zostanie objętych zakazem ich reklamowania do publicznej wiadomości, jak również zakazem tym objęte zostaną usługi, w których wykorzystuje się wyroby przeznaczone do używania przez osoby inne niż laicy. Przy czym, zgodnie z ustawową definicją, za laika uważa się osobę, która nie ma formalneg … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS