Wyraźna tendencja wskazuje, że W15 dużo lepiej radzi sobie w chłodniejszych warunkach, a wraz ze wzrostem temperatury następuje spadek formy.
W Brackley podejrzewają, że dzieje się tak, ponieważ W15 generuje większe ciepło na tylne opony. Gdy jest chłodno, pomaga to szybciej uzyskać właściwe okno pracy, ale przy wyższych temperaturach staje się problemem. Rozwiązania brak i aby do niego dotrzeć niewykluczone, że potrzebne będzie kilka etapów rozwoju konstrukcji.
– Uważam, że na torach takich jak Silverstone mieliśmy bardzo stabilną tylną oś – powiedział Andrew Shovlin, odpowiedzialny w Mercedesie za inżynierię torową. – Natomiast w Austrii i Budapeszcie brakowało nam stabilności.
– Wszystko to wynika z faktu, że dostarczamy oponom więcej temperatury niż inni. Wiemy, że musimy nad tym pracować. Mamy plany, ale nie jest to coś, co można zrobić za pomocą jednej poprawki aerodynamicznej. Będzie to wynik kilku kroków rozwojowych.
Jedna z teorii dotyczących przyczyn problemu wskazuje na generalny brak docisku i przez to ślizganie się W15. Shovlin nie jest jednak do końca przekonany.
– Jeśli popatrzymy na Silverstone i to ile mieliśmy docisku, nie mogło go być wyraźnie mniej niż u McLarena i Red Bulla. Gdyby tak było, nie udałoby nam się tak spokojnie odjechać od nich w pierwszym stincie. Nie wydaje nam się więc, aby to była przyczyna problemów.
– Popatrzmy jak inni przygotowują samochody. Wszyscy jesteśmy w podobnym oknie, jeśli chodzi o poziom oporu i to, jaki z niego docisk uzyskujesz. Wydaje mi się, że pod tym względem jesteśmy bardzo blisko. Jest to też oczywiście jeden z kluczowych obszarów do rozwoju. Natomiast nasz problem dotyczy głównie tylnych opon i na tym się będziemy koncentrować.
Spytany czy natura problemów jest bardziej mechaniczna niż aerodynamiczna, Shovlin odparł: – Chodzi o to, w jakich ustawieniach wystawiasz samochód.
– Mechaniczne narzędzia mogą być potrzebne, by zmienić sposób, w jaki jedzie samochód. Jednak to samo można osiągnąć wpływając na aero. Nie do końca rozumiemy czemu nasz samochód różni się od innych, ale potrzebujemy jedynie wskazówek co do kierunku rozwoju. Będziemy pracować nad rozwiązaniem aż pozbędziemy się tego problemu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS