A A+ A++

Przekazywanie informacji zwrotnej wszystkim kandydatom zadeklarowała niespełna 1/3 badanych firm – wynika z badania Pracuj.pl. Dodano, że w 79 proc. przedsiębiorstw w Polsce nie obowiązują formalne zasady ws. udzielania tzw. feedbacku.

"Zadzwonimy do pana". Ale czy na pewno? Większość firm nie udziela informacji zwrotnej kandydatom rekrutacji
fot. New Africa / / Shutterstock

“Stosowanie zasad określających udzielanie tzw. feedbacku nadal jest w polskich firmach rzadkością” – wskazano w raporcie Pracuj.pl. 79 proc. respondentów odpowiedzialnych za rekrutację przyznało, że takie reguły nie istnieją w ich organizacjach. W rezultacie mniej niż 1/3 badanych firm przekazuje informację zwrotną wszystkim kandydatom po zakończeniu rekrutacji. Jak wskazano, pod pojęciem feedbacku rozumie się nie tylko kompleksową informację zwrotną udzieloną kandydatowi, ale równie krótki komunikat mówiący o statusie aplikacji.

Jak wynika z raportu, firmy, w których obowiązują formalne zasady udzielania feedbacku, wyraźnie częściej przekazują informację zwrotną wszystkim kandydatom. “Cieszy jednak fakt, że jedynie 7 proc. ogółu firm nie udziela feedbacku żadnej grupie kandydatów” – wskazano w raporcie. Autorzy zwrócili również uwagę na rozkład udzielanych przez firmy odpowiedzi, w zależności od skali biznesu. W przypadku mikro- i małych przedsiębiorstw odsetek wyniósł 15 proc., natomiast w przedsiębiorstwach zatrudniających powyżej 50 osób – 4 proc.

Z badania wynika, że najwyższe standardy dotyczące feedbacku obowiązują w dużych firmach zatrudniających ponad 250 osób. Spośród nich 44 proc. zadeklarowało jego udzielanie. W pozostałych segmentach przedsiębiorstw odsetek ten wyniósł średnio 24 proc. Zdaniem autorów różnica wynika z większych zasobów, którymi dysponują duże firmy, co pozwala prowadzić bardziej rozbudowane procesy rekrutacyjne i zapewnić lepszą obsługę kandydatów.

“Duże przedsiębiorstwa mają rozbudowane zespoły HR, które mogą skupić się na dostarczaniu szczegółowych informacji zwrotnych. Często są one także bardziej świadome wpływu swojego wizerunku na sukcesy rekrutacyjne i inwestują w budowanie pozytywnych relacji z kandydatami, co jest kluczowe dla przyciągania najlepszych talentów na rynku” – wskazała Agata Roszkiewicz z Pracuj.pl.

Feedback najczęściej udzielany jest drogą mailową (68 proc.), telefonicznie (66 proc.), a także za pośrednictwem systemu do zarządzania rekrutacją (38 proc.). Spotkania online z kandydatami, podczas których udziela się informacji zwrotnej, organizowane są przez 8 proc. badanych firm – podano.

Jak wskazano w raporcie, systemy do zarządzania rekrutacją są znacznie częściej wykorzystywane przez największe firmy – po to narzędzie sięga ponad 2/3 z nich. W dużych organizacjach systemy te są równie powszechne jak e-maile i nieco rzadsze niż telefony. Są także bardzo popularne wśród firm udzielających feedbacku wszystkim kandydatom – stosuje je 69 proc. takich organizacji.

Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu br. przez firmę badawczą Zymetria na zlecenie serwisu Pracuj.pl. Pomiar wykonano metodą CAWI na próbie ogólnokrajowej 1500 Polaków, mężczyzn w wieku 18-62 lata i kobiet w wieku 18-57 lat; do badania zaproszono osoby, którym do wieku emerytalnego zostało co najmniej trzy lata.

bpk/ gkc/ pad/

Źródło:PAP
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPremiery w sierpniu 2024. “Strange Darling” i “Pierścienie Władzy” zamykają wakacje
Następny artykułTak trener Lecha chce zatrzymać Pogoń