A A+ A++

Minął kolejny rok, a wraz z nim kolejne wodomierze [podliczniki] utraciły ważność cechy legalizacyjnej. Dla ułatwienia weryfikacji ważności cechy legalizacyjnej informujemy, że wszystkie wodomierze [podliczniki] dodatkowe wyprodukowane przed 1 stycznia 2016 właśnie utraciły ważność cech legalizacyjnych i muszą być wymienione lub zalegalizowane. W przypadku podliczników to na właścicielu [użytkowniku nieruchomości] spoczywa obowiązek wymiany lub legalizacji przedmiotowego wodomierza [podlicznika]. Tym samym prosimy o sprawdzenie czy posiadane przez Państwa wodomierze dodatkowe spełniają wszystkie niżej wymienione warunki.

Ważne ! W przypadku stwierdzenia przez pracowników spółki brak zalegalizowanego wodomierza [podlicznika], jego odczyt nie będzie brany pod uwagę do odliczenia wody bezpowrotnie utraconej.

– Czym jest wodomierz dodatkowy i jakie są warunki jego stosowania?

Wodomierz dodatkowy tzw. podlicznik jest to wodomierz służący do rozliczeń wody bezpowrotnie zużytej. Wskazuje on ilość wody, która nie trafiła do sieci kanalizacyjnej będącej w posiadaniu Spółki GPU Algawa, więc w praktyce służy obniżeniu Państwa faktur z tytułu odprowadzania ścieków. Wodomierz dodatkowy jest prawem Odbiorcy i w związku z tym Ustawodawca nałożył na Odbiorcę obowiązek ponoszenia kosztów z nim związanych. Aby podlicznik mógł być stosowany do rozliczeń musi spełniać łącznie poniższe warunki: wodomierz musi posiadać ważną cechę legalizacyjną, wodomierz musi być zgłoszony do Spółki celem jego rejestracji w systemie rozliczeniowym, wodomierz musi być odebrany i zaplombowany przez pracownika Spółki.

WAŻNE ! Rejestracja i zaplombowanie wodomierza jest warunkiem uwzględniania odczytu do rozliczania.

– Co zrobić jeśli wodomierz dodatkowy utracił cechę legalizacyjną?

Istnieją dwie możliwości załatwienia sprawy:

1) wymiana wodomierza Wybierając pierwszy sposób prosimy o dokładne sprawdzenie zakupionego wodomierza pod kątem daty jego produkcji. Jeśli zakupicie Państwo wodomierz z datą produkcji z roku 2021 będzie on służył rozliczeniom aż do 31 grudnia 2026 roku zgodnie z jego legalizacją pierwotną. O ważności cechy legalizacyjnej nie decyduje data zakupu, więc jeśli nabędą Państwo wodomierz ze starszą datą produkcji czas jego stosowania będzie odpowiednio krótszy. Po zamontowaniu nowego wodomierza prosimy o jego zgłoszenie oraz złożenie wniosku o odbiór i zaplombowanie.

2) legalizacja wodomierza W celu dokonania legalizacji posiadanego wodomierza należy go zdemontować i przesłać do jednego z wielu punktów legalizacji. Legalizacja jest odpłatna. Po uzyskaniu cechy legalizacyjnej należy zgłosić do Spółki dokumentację potwierdzającą uzyskanie ponownej legalizacji oraz zgłosić wodomierz do zarejestrowania i zaplombowania.

– Odczyt podlicznika drogą radiową. Jeśli nie masz czasu, ochoty lub możliwości, możesz na swój koszt zakupić i zainstalować wodomierz z funkcją radiowego przesyłu danych, a odczytamy wskazania Twojego urządzenia za Ciebie. GPU ALGAWA sp. z o.o. posiada możliwość zdalnego odczytu wodomierzy marki KAMSTRUP oraz B-METERS. W sprawie informacji dotyczących wskazania modeli wodomierzy które są obsługiwane przez nasze systemy prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta [tel. 732-888-116].

ZADBAJ O LEGALNOŚĆ SWOJEGO PODLICZNIKA

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLiga Mistrzów. Mistrz Portugalii zmierzy się z mistrzem Włoch. Juventus odwróci kiepską passę?
Następny artykułTsitsipas wyeliminował Nadala. Wielki powrót Greka po dwóch przegranych setach!