A A+ A++

– Wszystko, co firmy muszą zrobić, żeby zapewnić pracownikom unikalne doświadczenia, to zastosować w swoich praktykach HR zasady zarządzania doświadczeniem klientów, wykorzystywane w marketingu – sugeruje Denise Lee Yohn, światowa ekspertka od budowania marki, autorka książki „What great brands do”. Dla przykładu, można przenieść na obszar HR takie rozwiązanie jak np. segmentacja czy mapa doświadczeń, ale nie dla klientów, tylko dla pracowników.

W skrócie chodzi o to, by maksymalnie uatrakcyjnić ludziom codzienne funkcjonowanie w firmie. Zbudować z nimi silną relację właściwie w każdym obszarze – od rekrutacji do momentu odejścia z organizacji. To wzmaga lojalność i zaangażowanie. Wtedy pracownicy cenią swoją firmę, mówią o niej z uznaniem. Spędzają w niej czas z przyjemnością, ale też pracowicie, bo mają energię, by codziennie wykonywać swoje zadania na wysokim poziomie.

– Nie chodzi o tworzenie utopii, ale o zagwarantowanie ludziom miejsca, gdzie praca jest sprawnie wykonywana, a oni czują się dobrze, są spełnieni i ważni w tym procesie. Nigdy nie da się osiągnąć zaangażowania na poziomie 100 proc., jednak starajmy się ten przedział rozszerzyć – zaleca Dana Wright-Wasson, zajmująca się doradztwem w zakresie budowania doświadczenia pracowników autorka książki „Talk the walk. Designing a Clear Path to a World Class Employee Experience”.

Kluczowa jest pogłębiona analiza potrzeb – dowiedzenie się, czego pracownicy chcą naprawdę. Warto zacząć od ogólnodostępnych badań. Ciekawe zestawienie aktualnych oczekiwań pracowników zaproponował Josh Bersin, znany ekspert od rozwiązań HR, związany z firmą doradczą Deloitte. Według niego pierwszą z tych rzeczy jest sensowna praca, dająca autonomię, wykonywana w małych, zwinnych zespołach, pozwalająca na skupienie, odpoczynek i regenerację sił. Pracownicy chcieliby mieć też zaufanie do przywództwa. Skończyły się czasy, gdy misja i cel firmy nie wykraczały poza cele finansowe. Dziś ważna jest też społeczność wewnątrz firmy, społeczeństwo, środowisko. Od pracodawców oczekuje się uczciwości, autentyczności, poczucia, że można na nich polegać. Ceniona jest też możliwość rozwoju nie dla wybranych grup (np. talentów), ale dla wszystkich.

Pandemia pokazała, jak ważne jest móc się szybko przekwalifikować i przenieść w ramach własnej firmy, gdy np. okoliczności odetną niektórym grupom możliwość działania. Ludzie liczą, że firma nie zareaguje na taki kryzys bezdusznie (np. zwalniając tych, którzy nie mogą pracować), ale ułatwi im przekwalifikowanie się i znalezienie innego zajęcia. Takie wspieranie mobilności wewnętrznej pozw … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKierowcę zatrudnię natychmiast
Następny artykułWielka Brytania. 19-latek skazany za podwójne zabójstwo. Mówił, że podpisał pakt z diabłem