Organami Szkoły Podstawowej im. Wojska Polskiego w Kamiennej są:
- Dyrektor,
- Rada Pedagogiczna,
- Samorząd Uczniowski,
- Rada Rodziców.
Zadania i kompetencje Dyrektora szkoły:
- kieruje bieżącą działalnością szkołą jako jednostką samorządu terytorialnego;
- jest osobą działającą w imieniu pracodawcy;
- wykonuje zadania administracji publicznej w zakresie określonym ustawą;
- jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników zatrudnionych w szkole.
Dyrektor kieruje działalnością dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą szkoły, a w szczególności:
- kształtuje twórczą atmosferę pracy, stwarza warunki sprzyjające podnoszeniu jakości pracy;
- przewodniczy radzie pedagogicznej, przygotowuje i prowadzi zebrania rady;
- realizuje uchwały rady pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji stanowiących;
- wstrzymuje wykonanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z prawem i zawiadamia o tym organ prowadzący i nadzorujący;
- sprawuje nadzór pedagogiczny zgodnie z odrębnymi przepisami;
Dyrektor organizuje działalność szkoły, a w szczególności:
- opracowuje arkusz organizacyjny na kolejny rok szkolny i przekazuje go po zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną i zakładowe organizacje związkowe organowi prowadzącemu;
- przydziela nauczycielom stałe prace i zajęcia w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktyczno- wychowawczych lub opiekuńczych;
- określa i ustala sposoby dokumentowania pracy dydaktyczno-wychowawczej;
- wyznacza w miarę potrzeb w wymiarze i na zasadach ustalonym w odrębnych przepisach dni wolne od zajęć;
- informuje nauczycieli, rodziców i uczniów do 30 września o ustalonych dniach wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczych;
- odwołuje zajęcia dydaktyczno-wychowawcze i opiekuńcze w sytuacjach, gdy występuje zagrożenie zdrowia uczniów;
Dyrektor prowadzi sprawy kadrowe i socjalne pracowników, a w szczególności:
- nawiązuje i rozwiązuje stosunek pracy z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły;
- dokonuje oceny pracy nauczycieli i okresowych ocen pracy pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych i urzędniczych kierowniczych w oparciu o opracowane szczegółowe kryteria oceniania;
- decyduje o skierowywaniu pracownika podejmującego pracę po raz pierwszy w jednostkach samorządu terytorialnego do służby przygotowawczej;
- organizuje służbę przygotowawczą pracownikom samorządowym zatrudnionym na stanowiskach urzędniczych w szkole;
- opracowuje regulamin wynagradzania pracowników samorządowych.
Dyrektor sprawuje opiekę nad uczniami:
- tworzy warunki do samorządności, współpracuje z samorządami uczniowskimi;
- egzekwuje przestrzeganie przez uczniów i nauczycieli postanowień statutu szkoły;
- organizuje stołówkę szkolną i określa warunki korzystania z wyżywienia;
- prawuje opiekę nad uczniami i stwarza warunki do ich harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne i organizację opieki medycznej w szkole.
Kompetencje Rady Pedagogicznej
- Rada pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły.
- W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole.
- W zebraniach Rady Pedagogicznej lub określonych punktach programu mogą także brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek rady pedagogicznej. Przedstawiciele organu sprawującego nadzór pedagogiczny mogą brać udział w zebraniu rady po uprzednim powiadomieniu dyrektora.
Rada Pedagogiczna w ramach kompetencji stanowiących:
- uchwala regulamin swojej działalności;
- podejmuje uchwały w sprawie klasyfikacji i promocji uczniów;
- podejmuje decyzje o przedłużeniu okresu nauki uczniowi niepełnosprawnemu po uzyskaniu pozytywnej opinii zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zgody rodziców;
- może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny na prośbę ucznia lub jego rodziców nie klasyfikowanego z powodu nieobecności nieusprawiedliwionej, przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na zajęcia edukacyjne w szkolnym planie nauczania;
- może jeden raz w ciągu danego etapu edukacyjnego promować ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych zajęć edukacyjnych;
Rada Pedagogiczna w ramach kompetencji opiniujących:
- opiniuje programy z zakresu kształcenia ogólnego przed dopuszczeniem do użytku szkolnego;
- opiniuje propozycje dyrektora w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz w ramach godzin ponadwymiarowych;
- opiniuje wniosek do poradni psychologiczno – pedagogicznej o zdiagnozowanie przyczyn trudności w nauce uczniów, którzy nie posiadają wcześniej wydanej opinii;
- wskazuje sposób dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu do rodzaju niepełnosprawności lub indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia uwzględniając posiadane przez ucznia orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
- opiniuje projekt finansowy szkoły;
Rada Pedagogiczna ponadto:
- przygotowuje projekt zmian (nowelizacji) do statutu;
- może występować z wnioskiem o odwołanie nauczyciela z funkcji dyrektora;
- uczestniczy w rozwiązywaniu spraw wewnętrznych szkoły;
- głosuje nad wotum nieufności dla dyrektora;
- ocenia, z własnej inicjatywy sytuację oraz stan szkoły i występuje z wnioskami do organu prowadzącego;
- uczestniczy w tworzeniu planu doskonalenia nauczycieli;
Kompetencje Samorządu Uczniowskiego:
- W szkole działa Samorząd Uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
- Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
- Zasady wybierania i działania organów samorządu określa regulamin uchwalany przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym.
- Samorząd może przedstawiać radzie pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak:
- prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami; prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu; prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań;
- prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej;
- prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi;
- prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu;
- opiniowania organizacji szkoły, a szczególności dni wolnych od zajęć dydaktycznych.
5. Samorząd Uczniowski ma prawo składać zapytania w sprawie szkolnej każdemu organowi szkoły.
6. Samorząd Uczniowski ma prawo opiniować, na wniosek dyrektora – pracę nauczycieli, dla których dyrektor dokonuje oceny ich pracy zawodowej.
7. Uczniowie mają prawo odwołać organy samorządu uczniowskiego na wniosek podpisany przez 20% uczniów szkoły.
Kompetencje Rady Rodziców
- W szkole działa rada rodziców, która reprezentuje ogół rodziców uczniów.
- W skład Rady Rodziców wchodzą po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
- W wyborach, o których mowa w ust. 2, jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic.
- Rada rodziców reprezentuje ogół rodziców uczniów przed innymi organami szkoły.
- Celem Rady Rodziców jest działanie na rzecz opiekuńczej funkcji szkoły, reprezentowanie jej oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły.
- Zadaniem rady rodziców jest w szczególności:
- pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoły;
- gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności szkoły, a także ustalanie zasad użytkowania tych funduszy;
- zapewnienie rodzicom we współdziałaniu z innymi organami szkoły, rzeczywistego wpływu na działalność szkoły, wśród nich zaś:
- znajomość zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych w szkole i w klasie, uzyskania w każdym czasie rzetelnej informacji na temat swego dziecka i jego postępów lub trudności,
- znajomość statutu szkoły, szkolnych regulaminów, szkolnych zasad oceniania,
- uzyskiwania porad w sprawie wychowania i dalszego kształcenia swych dzieci,
- wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy szkoły,
- określanie struktur działania ogółu rodziców oraz rady rodziców.
- Rada Rodziców może występować do dyrektora i innych organów szkoły, organu prowadzącego oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły.
- uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły.
- Jeżeli rada rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z radą pedagogiczną w sprawie programu wychowawczo-profilaktycznego, program ten ustala dyrektor w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez dyrektora obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez radę rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną;
- opiniowanie programu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania;
- opiniowanie projektów planów finansowych składanych przez dyrektora;
- opiniowanie decyzji dyrektora o dopuszczeniu do działalności w szkole stowarzyszenia lub innej organizacji, z wyjątkiem partii politycznych, a w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza albo rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły;
- opiniowanie pracy nauczyciela do ustalenia oceny jego dorobku zawodowego za okres stażu; brak opinii nie wstrzymuje postępowania;
- opiniowanie formy realizacji 2 godzin wychowania fizycznego;
- opiniowanie dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno- wychowawczych;
- opiniowanie ustalonych przez dyrektora podręczników i materiałów edukacyjnych,
- w przypadku braku zgody pomiędzy nauczycielami przedmiotu.
Rada Rodziców może:
- wnioskować do dyrektora o dokonanie oceny pracy nauczyciela, z wyjątkiem nauczyciela stażysty;
- występować do dyrektora, innych organów szkoły, organu sprawującego nadzór pedagogiczny lub organu prowadzącego z wnioskami i opiniami w sprawach szkolnych;
- delegować swojego przedstawiciela do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora;
- delegować swojego przedstawiciela do zespołu oceniającego, powołanego przez organ nadzorujący do rozpatrzenia odwołania nauczyciela od oceny pracy.
- Rada Rodziców przeprowadza wybory rodziców, spośród swego grona, do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora.
- W celu wspierania działalności statutowej szkoły Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł.
- Fundusze, o których mowa w ust. 4, mogą być przechowywane na odrębnym rachunku bankowym Rady Rodziców.
- Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności.
Kadra pedagogiczna rok szkolny 2020/2021:
Edukacja wczesnoszkolna:
- mgr Teresa Hnat
- mgr Urszula Skobelska
- mgr Paulina Janas
Religia:
- mgr Katarzyna Kosut
- mgr Elżbieta Wodzianna
Język polski:
- mgr Marta Marcinkiewicz
- mgr Anna Bednarek
Historia:
- mgr Małgorzata Górniak
- mgr Marta Marcinkiewicz
Wiedza o społeczeństwie:
- mgr Małgorzata Górniak
Doradztwo zawodowe:
- mgr Małgorzata Górniak
Przyroda:
- mgr Irena Rzewucka
Język angielski:
- mgr Anna Koncur
Język niemiecki:
- mgr Małgorzata Wuczkowska
Matematyka:
- mgr Krystyna Farion
Fizyka:
- mgr Joanna Barszcz
Geografia:
- mgr Lucyna Baliga
Biologia:
- mgr Mariusz Brzezicki
Edukacja dla bezpieczeństwa:
- mgr Lucyna Baliga
Informatyka:
- mgr Józef Rosiński
Technika, chemia:
- mgr Lucyna Baliga
Plastyka:
- mgr Lucyna Baliga
Muzyka:
- mgr Krzysztof Odoj
Wychowanie fizyczne:
- mgr Andrzej Mazurek
Biblioteka:
- mgr Małgorzata Wuczkowska
Logopeda :
- mgr Anna Surdyk
Wychowanie do życia w rodzinie
- mgr Lucyna Baliga
Świetlica:
- mgr Alina Ciepła
- mgr Irena Rzewucka
- mgr Małgorzata Górniak
- mgr Urszula Skobelska
- mgr Andrzej Mazurek
- mgr Teresa Hnat
- mgr Marta Marcinkiewicz
- mgr Paulina Janas
Pedagog szkolny:
- mgr Alina Ciepła
- mgr Małgorzata Górniak
Psycholog szkolny:
- mgr Agnieszka Marciniak
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS