Łódzcy urzędnicy już kilka lat temu opracowali model komunikacyjny, który chcą wprowadzić w życie do 2050 r. Zakłada on, że centrum – z wyjątkiem ulic stanowiących jego trzon lub obwodnice – ma być oddane pieszym, rowerzystom i pasażerom transportu publicznego. A samochody osobowe mają być zostawione na osiedlach.
Tunel początkiem rewolucji
Dlatego już teraz uspokajany jest ruch na kolejnych śródmiejskich ulicach, choćby na ul. Lipowej, Moniuszki, Traugutta, 6 Sierpnia, Piramowicza, Pogonowskiego, 28. Pułku Strzelców Kaniowskich, czy al. 1 Maja. Z planów wynika, że w podobny sposób będzie się stopniowo zmieniała większość ulic w centrum Łodzi. Oczywiście z wyjątkiem dróg, które stanowią kręgosłup Śródmieścia, oraz obwodnic, które przejmą na siebie ciężar ruchu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS