Do dziś można brać udział w konsultacjach społecznych dotyczących korekty połączeń autobusowych w mieście. Mieszkańcy protestują i sami też zbierają podpisy.
Zaborze protestuje
Miasto planuje zmiany w komunikacji autobusowej, kilka linii autobusowych miałoby zniknąć, a w zamian wydłuży i przekieruje inne. Zamiast 81 z Helenki do Centrum – wydłużona linia 32 i 932. Zamiast 234 z Zaborza, wydłużona trasa linii 15 (obejmująca także os. Kopernika i nowy odcinek al. Korfantego), a także zmiana trasy linii 6, która obsłuży kolejne części dzielnicy.
Planowane jest także zastąpienia linii 86 linią 286 oraz modyfikacja połączeń linii 720 oraz likwidacja linii 270. To jednak zmiany dotyczące Zaborza i Helenki budzą największy
Miasto Zabrze zaprasza Mieszkańców do konsultacji zmian obsługi i oferty przewozowej w ramach projektu zmniejszenia liczby autobusów odbywających postoje na Placu Dworcowy poza Centrum Przesiadkowym. Opinie i uwagi można przesyłać elektronicznie lub listownie na adres: [email protected] – czytamy od kilku dni w komunikacie na stronie Urzędu.
Czas jest do dziś, ale część Zabrzan postanowiła zadziałać samodzielnie. W Rokitnicy i na Helence zbierają podpisy – pisaliśmy o tym w artykule Linia nr 81 zostanie zlikwidowana? Mieszkańcy protestują.
Duże poruszenie na Zaborzu
Dzieje się także w dzielnicy Zaborze, gdzie pod petycją online ws. zachowania linii podpisało się ponad 450 osób. W wersji papierowej petycji, która wczoraj dotarła do zabrzańskiego magistratu, podpisało się za to ponad 2300 osób.
Nie da się ukryć, że postoje autobusów na placu dworcowym, spowodowane niewystarczającą przepustowością i brakiem parkingu na nowym centrum przesiadkowym są problematyczne. Projekt zapewne można było przygotować inaczej, biorąc ten fakt pod uwagę. Mleko się jednak rozlało.
O ile propozycje miasta wydają się być logiczne pod tym kątem, mieszkańcy słusznie zauważają, że wydłużenie i zmiany funkcjonowania poszczególnych linii (zwłaszcza tych oznaczonych numerami 15 i 32) z dużym prawdopodobieństwem nie ułatwią im życia. Obie linie staną w korkach, a jeśli nie zapewni im się odpowiedniej częstotliwości przejazdów, mobilność niezmotoryzowanych Zabrzan zostanie ograniczona.
Głos w tej sprawie zabrał także radny Sebastian Dziębowski, który dodał, że ZiS od lat stara się poprawić kwestie komunikacji w tej dzielnicy.
Czy miasto weźmie pod uwagę petycje i głosy krytyczne wobec planów? Zobaczymy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS