A A+ A++

Od dwóch dni nie ustają doniesienia o statku, który zablokował Kanał Sueski. Armatorzy szykują się na najgorsze możliwe scenariusze, a przewidywania nie są optymistyczne – sugeruje się, że dostawy mogą być opóźnione o całe tygodnie, co może mieć katastrofalne skutki dla handlu na całym świecie. Gigantyczny statek – który mierzy ponad cztery boiska piłkarskie – utknął w Kanale Sueskim, gdy (według oficjalnych ustaleń) we wtorek silny wiatr i burza piaskowa obróciły go bokiem. Wcześniej był w drodze do Holandii z Chin. Jak piszą komentatorzy, sposób, w jaki statek utknął, jest najbardziej niewygodny z możliwych. 

Zablokowany Kanał Sueski może się mocno odbić na handlu. Wiele osób zastanawia się nad działaniami kapitana Ever Given, który przed wpłynięciem do Kanału wyznaczył trasę przypominającą penisa, jądra i ogromny tyłek.

Wielokrotne próby uwolnienia giganta, który jednorazowo może przewozić około 20000 kontenerów, przez małe egipskie statki zakończyły się niepowodzeniem, ale załogi ostatecznie zdołały częściowo przesunąć go w środę. Warto podkreślić, że za przeprowadzenie statku przez Kanał odpowiada pilot, który doskonale zna akwen. Żaden statek nie przepłynie bez zabrania na pokład nawigatora, który dodatkowo jest w stałym kontakcie z osobami nadzorującymi Kanał Sueski. Koszt przepłynięcia przez Kanał dla średniej wielkości kontenerowca, to koło 700 tysięcy euro – alternatywą jest opłynięcie Afryki, co znacznie wydłuża sam transport.

Niektórzy uważają jednak, że cała ta katastrofa nie była dziełem przypadku, a celowym działaniem. Potwierdzeniem ma być nietypowe zachowanie kapitana statku, który przez wpłynięciem do Kanału, wyznaczył ciekawą trasę. Według morskiej usługi śledzenia VesselFinder, masywny Ever Given wyznaczył trasę przypominającą penisa, jądra i ogromny tyłek na Morzu Czerwonym, zanim utknął, powodując międzykontynentalny korek. Jeśli chodzi o możliwość, że strona śledząca statki w jakiś sposób wstawiła dane, które wyglądają jak żart na temat genitaliów na poziomie gimnazjum, to sprawę krótko komentuje rzecznik strony: “Nie ma tu miejsca na jakieś spiski lub fałszywe dane”. Zablokowane Kanału Sueskiego unieruchomiło inne statki, które czekają w korku. Opóźnienia w dostawach mogą jeszcze bardziej pogłębić niedobory podzespołów na rynku.





Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW powiecie mieleckim rekord zakażeń 115 osób zarażonych koronawirusem
Następny artykuł35 143 nowe przypadki zakażenia – najwięcej od początku pandemii