Grupa I z Przedszkola nr 4 przystąpiła do nowego, ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Świętujemy! Freblujemy!”. Ma on upamiętnić urodziny Friedricha Froebla, którego metodę pracy z najmłodszymi placówka wykorzystuje od 2015 roku.
– Jej zaletą jest, między innymi, stosowanie darów freblowskich,czyli drewnianych klocków o różnych kształtach i kolorach. Mimo prostoty, dają nieskończenie wiele możliwości wykorzystania, sprzyjając wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Dzięki nim poprawiamy ich sprawność manualną, pobudzamy myślenie twórcze, kompetencje pamięciowe, aktywność werbalną. Uczymy pojęć matematycznych, a także kształcimy procesy poznawcze: zdolności, porównywania, porządkowania, przyporządkowywania, abstrahowania i uogólniania. Ponadto praca w zespołach zabawowo-zadaniowych, stanowiących element zajęć, kształtuje u najmłodszych umiejętność współpracy, komunikacji, wymiany doświadczeń oraz samodzielnego rozwiązywania problemów – wyjaśniają Anna Guz i Magdalena Samborska, wychowawczynie grupy I.
Projekt „Świętujemy! Freblujemy!”, którego inicjatorką i koordynatorką jest Ada Aleksiejew, nauczycielka ze Szczecina i edukatorka Froebel.pl, ruszył kilkanaście dni temu. Jego cel to rozwijanie dziecięcej wyobraźni i kreatywności. Pomogą w tym zestawy zabaw, które będą trafiać do świdnickiego przedszkola co tydzień.
– Nauczyciel może je dowolnie modyfikować, dostosowując do umiejętności dzieci – dodaje Anna Guz. – Ważne, żeby maluchy działały same i szukały wielu rozwiązań danego problemu. Zajęcia usprawniają zdolności grafomotoryczne, koordynację wzrokowo– ruchową, pamięć, uwagę i koncentrację, potrzebne w dalszej nauce szkolnej. Jednak najważniejsza jest dobra zabawa darami Froebla, tak aby zainteresować przedszkolaki kolorowymi klockami, pokazać im jak je wykorzystać i fajnie spędzać przy tym czas.
Za małymi świdniczanami pierwszy zestaw kreatywnych zabaw. Relacje zdjęciowe z zajęć będzie można oglądać w grupie na FB „Wspólnie świętujemy urodziny F. Froebla”.
aw, fot. P nr 4
Artykuł przeczytano 104 razy
Last modified: 30 marca, 2021
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS