A A+ A++

W miniony weekend zakończyły się XIII Międzynarodowe Targi Turystyczne. W tym roku państwem partnerskim Targów była Bośnia i Hercegowina, która zaprezentowała swoją bogatą ofertę turystyczną i kulturalną. Na uczestników czekały specjały kuchni narodowej i występy artystyczne przybliżające bałkańską kulturę. Po raz pierwszy do współpracy zaproszone zostało także miasto partnerskie, którym został Ogrodzieniec. Łącznie udział w targach wzięło blisko stu wystawców: przedstawicieli instytucji i obiektów dziedzictwa przemysłowego, muzeów oraz miast i regionów m.in. z Polski, Czech i Słowacji.

XIII Międzynarodowe Targi Turystyczne

Międzynarodowe Targi Turystyczne odbywały się w tym roku po raz pierwszy w przestrzeni Areny Zabrze. Setka stoisk została zorganizowana zarówno na promenadzie, jak i również w klubie biznesowym. Uczestnicy mogli zapoznać się z bogatą ofertą zarówno instytucji, jak i również miast i regionów z całej Polski. Nie lada atrakcją były niewątpliwie stoiska przygotowane przez partnerów zza granicy – swoje największe atrakcje turystyczne, kulturę i lokalne wyroby zaprezentowały zarówno Czechy, Słowacja, partnerska Bośnia i Hercegowina, Palestyna, a nawet egzotyczna Mongolia. Ponadto w piątek na promenadzie ponad 400 uczniów podjęło próbę bicia rekordu w jednoczesnym tańcu do utworu Shakiry – Waka Waka. W sobotę natomiast przed stadionem zgromadzili się miłośnicy motocykli w ramach MotoStrefy Classic, którzy następnie w barwnej paradzie ponad 120 motocykli ruszyli ulicami Zabrza szlakiem największych postindustrialnych atrakcji. Nic więc dziwnego, że według wstępnych szacunków Targi odwiedziło ponad 8,5 tysiąca gości.

XIII Międzynarodowym Targom Turystycznym w Zabrzu towarzyszyła XVIII Międzynarodowa Konferencja Turystyki Dziedzictwa Przemysłowego (20-21 kwietnia) organizowana od 2004 r. przez Miasto Zabrze. W centrum uwagi konferencji w tym roku znalazły się wyzwania, jakie dla sektora samorządu terytorialnego oraz branży turystycznej stanowi turystyka polonijna. Wiele uwagi poświęcono konsekwencjom, jakie dla branży przyniosła pandemia oraz nowe wymagania, które stawiają kolejne pokolenia młodych Polaków mieszkających na obczyźnie. Podkreślono również, że dla 20-milionowej Polonii nasz kraj coraz rzadziej stanowi cel podróży w kontekście wyjazdów do rodzin, a coraz częściej jako miejsce bogate w atrakcje turystyczne.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTop 4 pomysły na prezent na ślub! Poznaj kilka cennych inspiracji
Następny artykułГенерал дав прогноз щодо закінчення війни в Україні