A A+ A++

Informację o tym, za ile minut przyjedzie wybrany przez nas autobus, można znaleźć już w nowej wersji portalu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Jego pilotażowa wersja została uzupełniona o funkcje, które zostały zgłoszone przez mieszkańców.

 
Dobiegają również prace nad mobilną aplikacją, która wkrótce zostanie udostępniona. Będzie dostępna na smartfony z systemem operacyjnym Android oraz iOS.

Na drogi Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii każdego dnia wyjeżdża ponad 1500 pojazdów, które obsługują ok. 7 tysięcy przystanków. Na tych, z których korzysta największa liczba pasażerów, od kilku lat instalowane są stacjonarne, elektroniczne tablice, pokazujące za ile minut przyjedzie dany pojazd komunikacji miejskiej ZTM. Koszt takiej inwestycji jest bardzo wysoki ze względu m.in. na konieczność przyłączenia takiej tablicy do stałego źródła zasilania.

Dlatego też, aby umożliwić pasażerom dostęp do informacji dotyczących rzeczywistego czasu odjazdu autobusów, tramwajów i trolejbusów ze wszystkich przystanków w GZM, trwały prace nad rozwinięciem funkcji portalu SDIP 2. Jego unowocześniona wersja właśnie została uruchomiona i można ją znaleźć pod adresem https://sdip.metropoliaztm.pl.

Metropolia konsekwentnie pracuje nad rozwiązaniami, których celem jest ułatwienie pasażerom korzystania z komunikacji miejskiej. Opublikowana kilka miesięcy temu pilotażowa wersja nowego portalu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, została rozbudowana o funkcje, o których dodanie zwrócili się do nas użytkownicy

– mówi Jacek Brzezinka, członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, odpowiedzialny za rozwój systemów informatycznych.

Dostaliśmy kilkadziesiąt uwag i propozycji zmian, za wszystkie chciałbym ich autorom serdecznie podziękować. Większość z nich została przez nas wprowadzona, ponieważ chcemy, by portal jak najlepiej odpowiadał na oczekiwania i potrzeby jego użytkowników. Wprowadziliśmy m.in. możliwość śledzenia wybranego pojazdu na mapie, prezentowane dane uzupełnione zostały również o numer kursu, numer boczny pojazdu i identyfikator przewoźnika – wymienia Jacek Brzezinka.

Łatwiejszy dostęp do informacji

Zmodernizowany portal charakteryzuje się nowoczesną szatą graficzną oraz dużo bardziej czytelnym i intuicyjnym interfejsem w porównaniu do jego poprzednich wersji. Dotychczas uzyskanie informacji o czasie odjazdu kilku linii z jednego przystanku wymagało wieloetapowego „rozklikiwania” poszczególnych modułów.

– Po unowocześnieniu portalu, wystarczy wybrać z mapy lub wpisać w okno wyszukiwarki, znajdującej się z prawej strony ekranu, nazwę wybranego przystanku, aby zostać przekierowanym we właściwe miejsce na mapie i od razu otrzymać podgląd do wirtualnej tablicy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej – mówi Łukasz Słania z Departamentu Informatyki GZM.

Na tablicy, poza informacją o godzinach odjazdu poszczególnych linii komunikacyjnych, prezentowane są również komunikaty, które przypisane zostały do danej tablicy np. dotyczące jakości powietrza, objazdów czy utrudnień drogowych

– dodaje.

Modernizacja portalu SDIP 2, to jedno z działań podejmowanych przez GZM, którego celem jest poprawa funkcjonowania elektronicznych kanałów komunikacji z pasażerami. Integralną część portalu będzie również mobilna aplikacja, która będzie dostępna dla użytkowników systemu Android oraz iOS. Prace nad nią dobiegają końca i wkrótce zostanie opublikowana w Sklepie Play oraz AppStore.

(mat. pras.)
fot. 24gliwice/ŁG

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBiblioteka Jaworzno: Życzenia z okazji Dnia Kobiet
Następny artykułTraveldata: Ceny w biurach podróży lekko w górę, ale i mocno w dół