Obecnie sama perspektywa utworzenia nowej strefy ma co prawda uzyskiwać zgodę większości Krakowian, ale związane z nią obostrzenia będą musiały zostać poprzedzone odpowiednio długim okresem przygotowawczym. – Dlatego proponujemy, aby uchwała określała termin wejścia w życie strefy na dzień 1 czerwca 2024 roku, czyli mniej więcej za dwa lata od dzisiaj – poinformował zastępca prezydenta Krakowa ds. polityki społecznej i komunalnej Andrzej Kulig. Konsultacje trwały dwa miesiące i bardzo prawdopodobne, że przygotowane w ich oparciu wnioski będą powtarzane także w innych miastach. Z jednej strony chodzi o łagodne stopniowanie ograniczeń pozwalających na dostosowanie się do nowych zasad mieszkańcom strefy i osobom do niej wjeżdżającym, z drugiej – skuteczne egzekwowanie strefowych regulacji. Dlatego zaproponowano pakiet rozwiązań, który zawiera wiele wyłączeń obejmujących indywidualne i uzasadnione potrzeby zmotoryzowanych.
Czytaj więcej
Przede wszystkim, wprowadzone 1 czerwca 2024 r. zasady obowiązywania SCT w Krakowie mają dotyczyć samochodów zarejestrowanych po 1 stycznia 2023 r. Założono, że w przypadku obecnie jeżdżących po Krakowie pojazdów, strefa zacznie obowiązywać od 2026 r. Dopuszczony będzie wjazd do strefy pojazdów z normą czystości spalin co najmniej Euro 4 w przypadku silników benzynowych oraz Euro 6 w przypadku silników diesla. Osoby mające powyżej 70 lat będą mogły wjeżdżać swoimi samochodami do STC bez ograniczeń, zwolnione z obostrzeń zostaną także niepełnosprawni w samochodach z odpowiednim oznakowaniem. Przewidziano także bezterminowy wjazd do strefy dla pojazdów historycznych oraz specjalnych (m.in. kampery, bankowozy, food trucki czy karawany).
Zaproponowane rozwiązania mają zostać tak przygotowane, by stały się kompromisem pomiędzy celami ekologicznymi a oczekiwaniami mieszkańców. Nie mogą doprowadzić do gwałtownych i niekorzystnych skutków ekonomicznych. W … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS