Za cztery lata pociągi pojadą przez Polskę z prędkością sięgającą 250 km/h
Prezes Merchel mówił m.in. o inwestycjach realizowanych w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Do 2023 r. na ten cel ma być przeznaczone prawie 76 mld zł.
„W tej chwili mamy realizowane inwestycje za ponad 40 mld zł. Dla porównania w poprzednich latach, najwięcej na placu budowy było jednocześnie 7-8 mld” – wyliczał Ireneusz Merchel.
Zaznaczył, że inwestycje te prowadzone są przy utrzymaniu kursowania pociągów. „Zachowujemy ruch pociągów, przewożonych jest coraz więcej pasażerów oraz towarów. A jednocześnie zachowujemy punktualność na niezmienionym poziomie, pomimo tak ogromnej skali prac na sieci kolejowej” – akcentował prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Prace trwają także na trasach towarowych – m.in. na wszystkich trasach dojazdowych do portów: Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Świnoujście. „Dzięki temu o 50 proc. więcej pociągów będzie mogło wjeżdżać i wyjeżdżać z portów, a to oznacza o 50 proc. więcej przewożonych towarów” – wskazał prezes Merchel.
Jak mówił, dużym wyzwaniem dla spółki jest też modernizacja prowadzona w ramach Rail Baltica, która ma połączyć Warszawę, Kowno, Rygę, Tallinn i Helsinki.
„W tej chwili jesteśmy już na ostatnim etapie modernizacji linii Warszawa-Białystok. Ta linia jest przygotowywana na prędkość 200 km/h i chcemy te prace zakończyć w ciągu najbliższych trzech lat. Centralną Magistralę Kolejową przygotowujemy tak, żeby za cztery lata pociągi mogły jeździć nią do 250 km na godzinę” – zadeklarował Ireneusz Merchel.
Jednocześnie w PKP Polskich Liniach kolejowych S.A. trwają prace nad przygotowaniem dokumentacji do przyszłej perspektywy unijnej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS