W ostatnich tygodniach nasiliły się spekulacje na temat wejścia Volkswagena, poprzez markę Porsche, do Formuły 1. Niemiecki producent jest przypisywany do współpracy z Red Bull Racing.
Natomiast pod koniec zeszłego roku Williams mianował na swojego dyrektora Josta Capito, odpowiedzialnego za niezwykle udany program Volkswagen Motorsport w WRC. Do tego w ostatnich dniach poinformowano, że szefem technicznym ekipy z Grove zostanie Francois-Xavier Demaison, wcześniej pełniący rolę głównego inżyniera w m.in. w rajdowym programie Volkswagena.
Kolejną osobą, która nawiązała współpracę z Williamsem jest Willy Rampf, ma pełnić rolę konsultanta technicznego. Od sierpnia 2011 do sierpnia 2016 był dyrektorem technicznym Volkswagen Motorsport. Wcześniej pracował dla Saubera, gdzie był głównym inżynierem wyścigowym, a później dyrektorem wyścigowym.
Pytany o Demaisona, Capito powiedział: – To wspaniały inżynier, który przez dziesięć lat współpracował z Willym Rampfem, byłym dyrektorem technicznym w F1. Ich partnerstwo było bardzo bliskie. Duch Formuły 1 i jej technologia trafiły do auta WRC, a zwłaszcza do samochodu ID.R.
– Ma duże doświadczenie i sporo nauczył się od Willy’ego Rampfa, sądzę, że idealnie pasuje do Williamsa. Cały czas jest w bliskim kontakcie z Rampfem i będzie gotowy do pracy, kiedy do nas oficjalnie dołączy – dodał.
Rampf będzie pełnił podobną rolę co wcześniej Patrick Head, który wrócił do Williamsa i podjął się zadań konsultanta po odejściu Paddy’ego Lowe’a ze stanowiska dyrektora technicznego pod koniec 2019 roku.
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS