A A+ A++

– Wejście na polski rynek było w naszych planach od dłuższego czasu. Od wiosny 2021 roku zaoferujemy codzienne połączenie Krakowa i Przemyśla z Pragą, Ołomuńcem i innymi miastami w Republice Czeskiej. Na pokładzie pociągów podróżni będą mieć do dyspozycji wszystkie usługi, które znają z pozostałych pociągów RegioJet, wliczając w to m.in. bezpłatną kawę czy dostęp do internetu – powiedział portalowi Rynek.Kolejowy.pl Radim Janczura, właściciel firmy RegioJet.

UTK już wydał zgodę 

Pociąg będzie przewoził pasażerów na trasie z czeskiej Pragi przez Kraków do Przemyśla i z powrotem na tej samej trasie.

RegioJet ma już wszystkie wymagane pozwolenia wydane przez Urząd Transportu Kolejowego, a uruchomienie połączeń jest planowane na przełom marca i kwietnia 2021 roku. Dokładna data uruchomienia połączenia zależy od zniesienia ograniczeń związanych z epidemią COVID-19. Zezwolenie UTK jest ważne przez pięć lat.

Kuszetki, internet, gry

Jak informuje Rynek.Kolejowy.pl, pociąg będzie składał się z od 8 do 12 wagonów o pojemności od 400 do 600 kuszetek. Będą w nim miejsca dla osób z kłopotami w poruszaniu się. Pociąg ma odjeżdżać z Pragi o 22, a do Przemyśla dojeżdżać na 7.55. W drogę powrotną uda się o 20.45, a na miejscu będzie o 6.42.

Pasażerowie będą mogli wybrać standard podróży. Dostępne będą wagony z miejscami do siedzenia, kuszetki oraz wagony sypialne. W cenie biletu podróżni otrzymają bezpłatnie miejscówkę, kawę, butelkowaną wodę, połączenie z internetem, dostęp do systemu rozrywki pokładowej z ofertą filmów, gier.

Przewoźnik musi uruchomić połączenia codziennie; zmienić lub skrócić trasę albo odwołać pociągi można tylko w wyniku przyczyn zewnętrznych. W przypadku prac torowych zmniejszających przepustowość, pierwszeństwo dostępu będą miały pociągi służby publicznej.

Niestety nie będzie można tym pociągiem podróżować po Polsce

Jak informuje Rynek.Kolejowy.pl, przystanki Czechowice-Dziedzice, Kraków Główny i Przemyśl w relacji do Przemyśla będą przeznaczone tylko do wyjścia, a w odwrotnej – tylko do wejścia.

Alesz Ondruj, rzecznik RegioJet, poinformował, że to ograniczenie jest zgodne z wnioskiem złożonym przez przewoźnika. Chodziło o szybkość procesu przyznania otwartego dostępu dla uruchomienia komfortowego połączenia międzynarodowego nocnego z wagonami sypialnymi.

RegioJet podkreśla, że rozszerzenie jego sieci nocnych połączeń zbiega się w czasie z działaniami europejskich przewoźników kolejowych, a także Unii Europejskiej dyskutujących o dalszym rozwoju nocnych połączeń kolejowych w Europie jako lepszej i bardziej ekologicznej alternatywie dla transportu samochodowego i lotniczego. RegioJet swymi działaniami wpisuje się w tę inicjatywę, niemniej podkreśla, że musi być to wspólny projekt łączący wszystkich przewoźników – państwowych i prywatnych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSprzęt do wysokoprzepływowej terapii tlenowej trafi do pabianickiego szpitala
Następny artykułTeneryfa: Zakładamy linię lotniczą. Przywieziemy sobie turystów