Wprowadzone przez rząd obostrzenia sprawiły, że w autobusach – w zależności od wielkości pojazdu – może podróżować jednocześnie od 11 do 20 pasażerów. To liczba odpowiadająca połowie miejsc siedzących, które dostępne są w poszczególnych pojazdach.
Gdy Zarząd Transportu Metropolitalnego zdecydował, że na zagłębiowskich liniach tramwajowych wprowadzone zostaną sobotnie rozkłady jazdy, zdarzało się, że motorniczy zatrzymywał tramwaj, bo w wagonie było zbyt wiele osób.
– Byłem świadkiem takiej sytuacji, gdy tramwaj wieczorem ruszał z pętli w Sosnowcu Milowicach wypełniony osobami wracającymi z pracy w tamtejszym zakładzie mięsnym. Motorniczy zgłaszał sytuację dyspozytorowi, a ten kazał mu kontynuować jazdę. Potem sprawa – zgodnie z sugestią – miała być zgłaszana do ZTM-u – opowiadał nam jeden z pasażerów.
W efekcie ZTM przywrócił robocze rozkłady jazdy na liniach 15 i 21, a na liniach 22, 26 i 27 zwiększył pojemność taboru.
Sosnowiec wprowadza podwójne kursy na dwóch liniach autobusowych
Pasażerowie skarżą się także, że w godzinach dojazdu do pracy miejsc brakuje także w autobusach. Stąd pomysł, by – jak to już na przykład od tygodnia dzieje się w Koszalinie – na wybranych liniach w określonych godzinach wprowadzić podwójne kursy, umożliwiając m.in. dojazd do pracy w strefie ul. Inwestycyjnej.
– Zorganizowaliśmy to rozwiązanie na liniach 18 i 160S w odpowiedzi na liczne głosy pasażerów, że nie mają możliwości dojechać do pracy. Przeanalizowaliśmy także obłożenie poszczególnych kursów na podstawie danych z PKM Sosnowiec, który posiada raporty z „czujek” w autobusach, oraz na podstawie informacji od kierowców – wyjaśnia Rafał Łysy, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.
Podwójne kursy po raz pierwszy wyjechały w trasę w piątek rano. O tej innowacji ZTM informuje krótko w aktualizowanym od 23 marca komunikacie o zmianach spowodowanych w związku ze stanem epidemii [“dodatkowe kursy w szczytach komunikacyjnych”]. W rozkładzie jazdy linii nr 18 nie ma na ten temat jednak żadnej wzmianki. Pasażerowie nie dowiedzą się więc, że podwójne kursy jadąca w stronę Huty Katowice “osiemnastka” rozpoczyna od przystanku Modrzejów Rynek i że wykonuje je w godz. 5:11, 7:40, 13:11, 15:42.
Żadnej wzmianki o podwójnych kursach nie było także w piątek przed południem przy rozkładzie jazdy linii nr 160S. Informację na ten temat pasażerowie znajdą jedynie na facebookowym profilu prezydenta Sosnowca i na internetowej stronie miasta.
Jak nowe rozwiązania sprawdzają się w praktyce? Z dwóch autobusów linii nr 160S, które przed godz. 8 dotarły do pętli przy Inwestycyjnej, wysiadło kilka osób. Po godz. 8 na przystanku Expo Silesia jadąca w stronę Dąbrowy Górniczej druga z “osiemnastek” była pusta i nawet nie wjechała do zatoki autobusowej.
– Przeanalizujemy dokładnie dzisiejsze dane. Wszystko wskazuje na to, że pasażerowie postanowili w piątek poradzić sobie w inny sposób. Być może nie do każdego dotarła jeszcze informacja o możliwościach skorzystania z podwójnego kursu. Zobaczymy, jak ten pomysł sprawdzi się w inne dni – dodaje Rafał Łysy.
Podwójne kursy autobusowe na liniach 18 i 160S w Sosnowcu
Linia 160S:
Odjazdy z przystanek Urząd Miasta (dworzec autobusowy przy ulicy Mościckiego): 5:20, 7:20, 9:20, 11:20, 13:20, 15:20, 16:50, 17:50, 19:20, 21:20.
Odjazdy z przystanku Bobrek Inwestycyjna Pętla II: 4:45, 6:15, 8:15, 10:15, 12:15, 14:15, 16:15, 17:15, 18:15, 20:15, 22:15.
Linia nr 18
Przystanek Modrzejów Rynek: 5:11, 7:40, 13:11, 15:42.
Przystanek Dąbrowa Górnicza Tworzeń Huta Katowice: 6:12, 11:43, 14:14.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS