A A+ A++

Kolejna porcja nowości filmowych na platformach streamingowych – dla wszystkich stęsknionych za wyprawami do kina.

Co wybierzecie: historię nietypowego superbohatera, wspaniały chiński melodramat nagrodzony na festiwalu w Berlinie, a może klasyczną serialową adaptację powieści Jane Austen?

Bloodshot, reż. Dave Wilson

Jeden z tych filmów, które nie doczekały się planowanej w Polsce kinowej premiery, za to już trafiły do serwisów streamingowych. Vin Diesel w roli zmodyfikowanego dzięki genetyce i nanotechnologii żołnierza. Pozbawiony pamięci próbuje za wszelką cenę dowiedzieć się, kto przejął kontrolę nad jego ciałem i życiem. Adaptacja popularnej serii komiksowej (wydawanej również w Polsce).

Film dostępny w iTunes oraz serwisach chili.com i rakuten.tv.

mat. pr.Kadr z filmu „Bloodshot”

Coś jest w wodzie, reż. Ian Daniel, Ellen Page

Interwencyjny dokument zrealizowany przez popularną kanadyjską aktorkę Ellen Page („Juno”, „Incepcja”), która wybrała się z kamerą do Nowej Szkocji, by prześledzić, jak wielkie korporacje zamieniają wiejskie tereny, najczęściej zaludnione przez mniejszości etniczne i rdzennych mieszkańców kraju, w wysypiska toksycznych odpadów. Warto obejrzeć w parze z nowym filmem Todda Haynesa „Mroczne wody” lub z lekturą książki Arlie Russell Hochschild „Obcy we własnym kraju” – choć dotyczą Stanów Zjednoczonych, a nie Kanady, opisują podobne zjawiska.

Film dostępny w serwisie Netflix.

Deerskin, reż. Quentin Dupieux

Dziwaczny, szalony, nieprzewidywalny – te przymiotniki pasują właściwie do każdego filmu Quentina Dupieux. „Deerskin” w porównaniu z jego poprzednimi dziełami nie wydaje się początkowo aż tak ekstrawagancki. Georges (Jean Dujardin) po rozstaniu z żoną wyjeżdża na prowincję, a po drodze kupuje ohydną, skórzaną kurtkę. Wygląda w niej groteskowo, czuje się wspaniale, a wkrótce zaczyna darzyć ją szczerym uczuciem. I postanawia za wszelką cenę zniszczyć wszystkie inne kurtki na świecie.

Film dostępny w serwisach cineman.pl oraz player.pl.

Dobra zmiana, reż. Konrad Szołajski

Interesujący dokument, próbujący pokazać obie strony wojny polsko-polskiej z punktu widzenia zwykłych ludzi. Zamiast rozpolitykowanych gadających głów możemy więc posłuchać Polaków, którzy zdecydowanie stoją po jednej ze stron barykady dzielącej kraj od czasu katastrofy w Smoleńsku. „Dla Szołajskiego cały czas najważniejsze było to, że jako twórca musi zachowywać równy dystans do obu stron. Na obie patrzeć z tą samą sympatią. Bez tego robi się propagandę, a nie dokument”, pisał na Polityka.pl Jacek Rakowiecki.

Film dostępny w serwisie chili.com.

Kadr z filmu „Dobra zmiana”mat. pr.Kadr z filmu „Dobra zmiana”

Duma i uprzedzenie (miniserial)

Klasyka produkcji BBC, czyli sześcioodcinkowa adaptacja powieści Jane Austen. Fabułę wszyscy (chyba) znają, ale warto zobaczyć, jak zaczęła się wielka kariera Colina Firtha, który zagrał tu pana Darcy’ego (zdobywając za tę rolę m.in. nominację do nagrody BAFTA). Jako Elizabeth Bennet partneruje mu Jennifer Ehle. A całość ma po 25 latach posmak telewizji retro, ale z pewnością niepozbawionej wdzięku.

Serial dostępny w serwisie vod.tvp.pl.

Heavy Metal, reż. Gerald Potterton

Klasyka niepokornej, przełamującej tabu animacji. Film – łączący fantasy i science fiction z dużą dawką psychodelii – powstał na podstawie komiksów publikowanych na łamach niezależnego magazynu „Heavy Metal”. Na przełomie lat 70. i 80. w mainstreamowym komiksie obowiązywał jeszcze dość restrykcyjny kod (zbliżony do filmowego kodeksu Haysa) zakazujący publikacji nieodpowiednich treści. „Heavy Metal” łamał je wszystkie, pokazując przemoc, seks i narkotyki. Dziś film nie wydaje się tak szokujący jak 40 lat temu, lecz wciąż warto go zobaczyć, bo pozostaje ważnym punktem odniesienia dla amerykańskiej kontrkultury. Dla formalności przypomnę, że to seans wyłącznie dla dorosłych widzów!

Film dostępny w iTunes oraz w serwisie Netflix.

Mebelki, reż. Lena Dunham

Nakręcone w 2010 r. „Mebelki” były pierwszym pełnometrażowym filmem w reżyserskim dorobku Lenny Dunham – wtedy jeszcze przed wielkim sukcesem „Dziewczyn”. Ale można go uznać za zapowiedź popularnego serialu. Dunham z podobną wrażliwością, szczerością i poczuciem humoru opowiada o młodej kobiecie, która po ukończeniu studiów wraca do rodzinnego domu, by zastanowić się, co naprawdę chce robić w życiu. Na drugim planie zastęp ciekawych młodych aktorów, którzy dziś są gwiazdami kina niezależnego – Jemima Kirk, Alex Karpovsky (oboje grali w „Dziewczynach”), Merrit Wever („Siostra Jackie”, nominacja do Złotego Globu za rolę w serialu „Niewiarygodne”) oraz Amy Seimetz („Obcy: Przymierze”).

Film dostępny w serwisie ipla.tv.

Młody Ahmed, reż. Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne

Nagrodzony za reżyserię na festiwalu w Cannes portret młodego fanatyka, który planuje zabójstwo swojej nauczycielki. Niejednoznaczny film, który ucieka od stereotypowego pokazywania islamskiego ekstremizmu. „[Reżyserzy] uwagę skupiają na psychologii i wartościach nieświadomego wielu spraw chłopca z mieszanej rodziny. Kamera nieodstępująca go ani na krok obserwuje rosnącą determinację nastoletniego Araba urodzonego i wychowanego w europejskiej kulturze, pragnącego żyć w zrozumiałym dla niego porządku opisanym w Koranie”, pisał w „Polityce” Janusz Wróblewski.

Film dostępny w serwisie vod.pl.

Kadr z filmu „Młody Ahmed”Aurora Films/materiały prasoweKadr z filmu „Młody Ahmed”

Portret kobiety w ogniu, reż. Céline Sciamma

„Jeśli istnieje jeszcze czysta poezja na ekranie, ten film jest tego dowodem”, pisał w „Polityce” Janusz Wróblewski. Film Sciammy, jedna z najważniejszych premier ubiegłego roku, jest piękną i subtelną opowieścią o uczuciu, które rodzi się między wyniosłą kobietą mieszkającą na wyspie u wybrzeży Bretanii a jej portrecistką. Wspaniałe, ujmujące kino, a jednocześnie – mimo historycznego kostiumu – manifest nowoczesnego feminizmu. Scenariusz uhonorowany został w Cannes oraz podczas rozdania Europejskich Nagród Filmowych.

Film dostępny w serwisach cineman.pl oraz vod.pl.

Kadr z filmu „Portret kobiety w ogniu”Gutek FilmKadr z filmu „Portret kobiety w ogniu”

Żegnaj, mój synu, reż. Wang Xiaoshuai

Epicki melodramat, pełne empatii i zrozumienia spojrzenie na życie dwóch chińskich rodzin, próbujących dostosować się do postępujących w kraju zmian społecznych i ekonomicznych – od lat 80. do czasów dzisiejszych. Film Wanga Xiaoshuaia (laureata nagrody jury w Cannes za „Szanghajskie sny” w 2005 r.) zdobył oba aktorskie Srebrne Niedźwiedzie na ubiegłorocznym festiwalu w Berlinie i jest jeszcze jednym dowodem siły współczesnego chińskiego kina.

Film dostępny w serwisie vod.pl.

Kadr z filmu „Żegnaj, mój synu”mat. pr.Kadr z filmu „Żegnaj, mój synu”
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPowiatowe wsparcie dla małych firm
Następny artykułUSA: zaginęli wnuczka i prawnuk Roberta F. Kennedy’ego