Już tylko kosmetyczne prace pozostają ekipom budowlanym, aby przywrócić ruch pieszo-samochodowy pod mostem kolejowym po obu stronach Sanu. Tylko kataklizm mógłby sprawić, że zarówno od strony zjazdu z ulicy Jagiellońskiej w Wilsona, jak i ulicą 22 Stycznia nie dojdzie do tego przed długim majowym weekendem (1 – 5 maja br.).
Co prawda dat otwarcia obu ulic było kilka, ale wszystko zależało od aury. A ta raz była sprzyjająca, raz nie. Po 17 miesiącach od rozpoczęcia budowy nowego mostu kolejowego, a wraz z nim przebudowanych przejazdów pod nim po obu stronach Sanu, prace są już na ukończeniu. Dni dzielą od wznowienia ruchu na obu arteriach.
Jak poinformował dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Przemyślu pierwsi piesi i pierwsze samochody będą mogli przejść lub przejechać tamtędy 29 lub 30 kwietnia br. To znakomita wiadomość!
Uwaga! Zmiana organizacji ruchu
Co prawda kilka razy sygnalizowaliśmy o zmianie organizacji ruchu w tamtym rejonie, ale nie zawadzi tę ważną informację przypomnieć. Otóż: z ulicy Jagiellońskiej będzie można zjechać albo na tzw. półkę wyższą, czyli tą nitką, na której znajdują się rozbudowane parkingi i wjechać nią w ulicę Sportową, albo na tzw. półkę niższą, ale wówczas będzie możliwość wjazdu tylko i wyłącznie w ulicę Wilsona.
Wcześniej można było wjechać zarówno w Wilsona, jak i w Sportową. Nie będzie już tego łuku z wjazdem na Wilsona. Będzie można jechać jedynie na wprost. Jazda ulicą Wilsona się nie zmieni. Będzie można jechać albo prosto, albo skręcić w lewo, w Sportową. Będzie wydzielony pas lewoskrętu.
Inwestycja w całości została sfinansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za blisko 67 mln zł netto (spółka pozyskała dotację ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko).
Aktualizacja: 25/04/2024 17:47
Autor: Mariusz Godos
/ Życie Podkarpackie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS