A A+ A++

Rusza nowe, regularne połączenie żeglugowe, które połączy port w Gdyni z norweskim Oslo i litewską Kłajpedą. Będzie za nie odpowiedzialna firma ViaSea Shipping AS. Cotygodniowe zawinięcia do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego mają ułatwić m.in. eksport z północnej części Europy.

Jak informuje Port Gdynia, norweska firma ViaSea Shipping AS uruchamia swój oddział w Gdyni. Jest to związane z powstaniem nowego połączenia żeglugowego Gdynia-Oslo-Kłajpeda. Ta sama firma otworzyła też oddział właśnie w litewskiej Kłajpedzie.

– Niezawodne usługi short sea z Gdyni i Kłajpedy do Norwegii to bardzo ważna usługa dla eksportu z północnej części Europy. Otwarcie własnych oddziałów w Gdyni i Kłajpedzie pozwoli nam dobrze zadbać o naszych obecnych klientów, a także rozwinąć działalność i umocnić pozycję w tym obszarze – mówi Morten Pettersen, dyrektor zarządzający ViaSea Shipping.

– Zwiększone zainteresowanie partnerów biznesowych Portu Gdynia związane jest z konsekwentnie realizowaną Strategią Rozwoju. Wzrosty przeładunków, trwające inwestycje oraz wysoka jakość usług na terminalach są dostrzegane przez kontrahentów, którzy widzą potencjał w naszym porcie – komentuje Adam Meller, prezes Portu Gdynia.

To już kolejna linia łącząca Gdynię z tzw. krajami bałtyckimi. Połączenia na Morzu Bałtyckim będą w stu procentach obsługiwane przez ViaSea. Nowa linia z bezpośrednimi zawinięciami do BCT – Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni jest obsługiwana w cyklu tygodniowym już od 19 marca, kiedy doszło do pierwszego zawinięcia przez kontenerowiec Greetje (pojemność 658 TEU). W piątki i soboty będzie obsługiwany gdyński BCT, w poniedziałki Oslo, a w czwartki Kłajpeda.

Sam ViaSea Shipping SA to norweski operator połączeń morskich typu short sea, oferujący szybkie rozwiązania typu door-to-door w Europie Północnej. Transport morski jest ekologiczną alternatywą do transportu drogowego, która okazała się również bardziej opłacalna.

Drogi morskie zapewniają też wysoki poziom bezpieczeństwa, a przesyłki morskie są objęte rygorystycznymi regulacjami prawnymi – ładunki każdorazowo muszą być odpowiednio przygotowane i zabezpieczone na czas żeglugi oraz pobytu w porcie. Z transportu kontenerowego drogą morską korzystają już nie tylko koncerny, ale i małe oraz mikro przedsiębiorstwa.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMedal dla prof. Simona! Wrocławski zakaźnik odznaczony za walkę z koronawirusem
Następny artykułCo z domofonem w wieżowcu przy ulicy Karłowicza? Mieszkańcy otrzymali propozycję