Nie ma jednak pewności, że ten trend zostanie utrzymany, a doraźnie organizowane przewozy nabiorą charakteru połączeń liniowych. – Rumunia jest atrakcyjnym rynkiem z punktu wodzenia połączeń intermodalnych. Dystans jest duży, więc operacyjnie jest atrakcyjna. Jednak odległość to nie jedyny czynnik. Sytuacja z blokadą Morza Czerwonego jest chwilowa, a musi wystąpić wiele czynników, aby rozwijać dany korytarz – zaznacza dyrektor ds. marketingu i rozwoju w PCC Intermodal Monika Konsor-Fąferek.
Czytaj więcej
Podkreśla, że muszą to być stałe powody, które zapewnią konkurencyjność połączeń intermodalnych w długiej perspektywie. – Nie wchodzimy na żaden korytarz „bo jest okazja”. Żeby opłacało się ponieść nakłady na wagony i w rozwój połączenia (a są to duże koszty), potrzebna jest długa perspektywa czasowa. Za pół roku ładunki mogą znaleźć ciekawszą alternatywę i cały plan przedsięwzięcia legnie w gruzach. Wymagane będzie uregulowanie ruchu ciężarówek, które mają liberalne zasady ruchu w Rumuni, więc musimy liczyć się z konkurencją międzygałęziową. Musimy mieć także ładunki w obie strony– wskazuje przedstawicielka PCC Intermodal.
Przyznaje, że docelowo w korytarzu Bałtyk-Adriatyk-Rumunia jest w zasięgu firmy.
Środkowy korytarz
Dodatkowo zyskuje na popularności Korytarz Środkowy, wiodący przez Azję Centralną, Azerbejdżan, Gruzję, przez Morze Czarne, aż do Rumunii. – O jego potencjale i rosnącym znaczeniu świadczą inwestycje realizowane w różnych regionach, m.in. w portach Aktau (Kazachstan) i Poti (Gruzja). W Suus dostrzegając ten potencjał rozwijamy się m.in. możliwość przesyłek LCL (Less Container Load) w oparciu o Korytarz Środkowy. Wierzę, że rozbudowa tej trasy wzmocni pozycję Rumunii jako centrum logistycznego dla przesyłek z Chin do Europy Środkowo-Wschodniej i na Bałkany – zaznacza przedstawiciel Rohlig Suus Logistics.
W połowie października delegacja z Konstancy odwiedziła Astanę, gdzie omawiała zasady współpracy na Korytarzu Środkowym.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS