Rast związany był z Audi Sport przez dwanaście lat, a współpraca przyniosła m.in. mistrzowskie tytuły w DTM czy ADAC GT Masters.
Kontrakt Niemca z producentem z Ingolstadt obejmował jeszcze 2023 rok, a kierowca z Minden miał brać udział w rozwoju konstrukcji LMDh, ale projekt skasowano (oficjalnie zawieszono) i obie strony porozumiały się w kwestii rozwiązania umowy.
W poniedziałek poinformowano, ze Rast zasili rywala z Monachium, czyli BMW, które jest w końcowej fazie rozwoju prototypu LMDh – M Hybrid V8. W przyszłym roku samochód rywalizować będzie w IMSA WeatherTech SportsCar Championship, a dwanaście miesięcy później dołączy do stawki World Endurance Championship.
BMW zaznaczyło, że dokładny program startów Rasta zostanie opublikowany w późniejszym terminie, ale ma on jeździć „kilkoma samochodami”. Niewykluczone, że pojawi się w wyścigach GT, gdzie BMW wprowadziło właśnie M4 GT3.
– Po tylu pełnych sukcesów latach z Audi nie mogę doczekać się nowego wyzwania – przekazał Rast. – Od dawna śledziłem, co dzieje się w BMW M Motorsport, a swoje pierwsze kroki w wyścigach stawiałem w Formula BMW.
– Powrót do BMW po prawie dwudziestu latach to świetna historia i logiczny krok.
Według nieoficjalnych informacji Rast będzie ścigał się również w Formule E, w której przywdzieje barwy McLarena.
BMW M Hybrid V8
Photo by: BMW
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS