98 mln euro i 11 tys. miejsc pracy – taki wkład w polską gospodarkę miała platforma Youtube w 2020 r. – wynika z danych Oxford Economics.
Jak podaje “Rzeczpospolita”, dane za ubiegły rok opierają się o oglądalność filmów na serwisie oraz o przychody generowane przez youtuberów, muzyków oraz firmy działające na platformie. Mowa tu o np. środkach z reklam, które wyświetlają się obok filmów, czy opłat licencyjnych. Eksperci z Oxford Economics wskazują, że działalność wszystkich twórców YouTube, ma swój wkład na zapotrzebowanie na usługi, m.in. podmiotów zajmujących się montażem obrazu i dźwięku lub usługami wsparcia.
Jak wynika z danych platformy YouTube, w ciągu 2020 r. w Polsce o 35 proc. wzrosła liczba kanałów, których zarobki przekroczyły próg 5-cyfrowych kwot lub większych. Pod względem subskrypcji, to w naszym kraju funkcjonuje już ponad 2 tys. kont mających więcej niż 100 tys. fanów (wzrost o 20 proc. względem 2019 r.) oraz 150 kanałów, które śledzi ponad milion osób (wzrost o 30 proc. r/r).
Jako przykład prowadzenia biznesu na YouTube może posłużyć Video Brothers. Polska firma ma ponad 300 kanałów na platformie i łącznie 30 mln subskrypcji. Jej obroty wynoszą ok. 2 mln euro rocznie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS