A A+ A++

To co zauważysz już na pierwszy rzut oka to zmieniona przednia owiewka. Niektórym kojarzyć się będzie ona ze sportową Yamahą R1, i o to chyba chodziło. Przód nowego Tracera wygląda świeżo i gwarantuje, że na ulicy nie pomylisz tego motocykla z żadnym innym. Duże, klasyczne przednie lamy znane z poprzedniego modelu zostały zastąpione nowymi wykorzystującymi diody LED. Właściwie to zostały one podzielone na dwa segmenty. Światła do jazdy dziennej mają kształt skośnych pasków, a światła mijania i długie to soczewkowe projektory. Diody LED weszły przebojem do świata motoryzacji i długo będą nie do pokonania. Dlatego kierunkowskazy i tylna lampa również wykorzystują te energooszczędne elementy zamiast klasycznych żarówek. Nie ma też co ukrywać, że w tym modelu starano się zaoszczędzić każdy gram. Dlaczego? O tym za chwilę. 

Ponieważ w motocyklu turystycznym duże znaczenie ma ochrona przed wiatrem dlatego w Yamasze sporo uwagi poświęcono aerodynamice. Owiewka jest teraz obszerniejsza i lepiej chroni przed wiatrem a przednia szyba ma możliwość regulacji. Co więcej system jest banalnie prosty i możesz obsłużyć go podczas jazdy. Wystarczy, że chwycić za mały uchwyt znajdujący się po wewnętrznej stronie szyby by przesunąć ją z dolnego najniższego położenia dokładnie o 6,5 centymetra. Czy to wystarczy? Z moim wzrostem 182 cm nie czułem różnicy gdy przesunąłem szybę z najniższego położenia w najwyższe. Nie ma co ukrywać, że tym wypadku o wiele lepiej spisze się szyba z akcesoryjnego pakietu travel pack. Jest ona szersza i o wiele wyższa od standardowej. Obstawiam, że firmy akcesoryjne szybko zajmą się tematem i lada monet na rynku zobaczysz sporo podwyższanych szyb do Yamahy Tracer 700.

Kolejną zmianą w porównaniu do poprzedniczki są nowe zawieszenia. Z przodu mowa o klasycznym widelcu z goleniami o średnicy 41 mm. W najnowszym modelu ma on możliwość zmiany napięcia wstępnego sprężyny jak również tłumienia dobicia. W porównaniu do poprzednika sprężyna jest nieco miększa co podnosi komfort jazdy. Centralny amortyzator, podobnie jak widelec ma możliwość regulacji napięcia wstępnego sprężyny jak i tłumienia odbicia. Nie łudź się jednak, że amortyzator przestawisz na postoju pokrętłem. Nadal jest do tego potrzebny specjalny klucz.

W Tracerze  kanapa jest jednoczęściowa i gwarantuje spory komfort jazdy. Po przejechaniu ponad 200 km, mój tyłek nadał był w znakomitej kondycji. Przetłoczenie w środkowej części pomiędzy kierowcą a pasażerem, ułatwia dynamiczna jazdę i stanowi wygodne oparcie dla czterech liter. Zapomniałbym o jeszcze jednym. Część pasażera została minimalnie podwyższona.

Jeśli jesteś miłośnikiem nowych technologii i oczekiwałeś, że w kokpicie pojawią się funkcje conectivity, będziesz zawiedziony. Ten w nowym Tracerze jest nieco inny niż ten znany z pierwszej generacji i zdecydowano się w nim na odwrócenie barw. To znaczy, cyfry są teraz koloru białego, a tło jest ciemne. Czytelność pozostała bez zarzutu, finezji nadal brak.

Na koniec najważniejsze, czyli silnik. “700” znana z modeli MT-07 czy Tenere jest tak dobra, że nie trzeba było przeprowadzać w niej poważniejszych modyfikacji. Oczywiście twina dostosowano do najnowszej normy Euro 5, ale zrobiono to modyfikując mapy sterujące wtryskiem oraz wprowadzając drobne zmiany w układach dolotowym i wydechowym. No właśnie wspomniane zmiany w układzie wydechowym to dołożenie potężnego katalizatora. Nie dość, że wygląda on brzydko to waży swoje. Chcąc utrzymać masę motocykla na identycznym poziomie jak w przypadku pierwszej wersji (196 kg z paliwem i płynami) trzeba było oszczędzać na masie gdzie się tylko da. Dlatego akumulator jest maluteńki, a lampy i kierunkowskazy wykorzystują diody LED. Pewnie zastanawiasz się o jak bardzo pogorszyły się osiągi silnika w związku z dostosowaniem go do Euro 5. Powiem krótko – tragedii nie ma. Silnik stracił tylko jednego konia mechanicznego, przy niezmienionej wartości momentu obrotowego.

Jeśli spodobał  ci się nowy Tracer, nie czekaj dłużej i biegnij obejrzeć nowy model, który w lutym wjechał do salonów sprzedaży. Tracer 700 kosztuje 35 900 zł. Nowy model jest zatem minimalnie droższy od poprzednika, którego masz jeszcze szansę upolować w promocji. Nowy Tracer 700 jest dostępny w trzech kolorach Icon Grey, Sonic Gray i Phantom Blue.

Dane techniczne Yamaha Tracer 700 

Silnik   
Budowa  2-cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony cieczą, DOHC, 4-zawory na cylinder, smarowanie z mokrą miską olejową, wtrysk paliwa 
Przeniesienie napędu Sterowane mechanicznie, wielotarczowe sprzęgło mokre w kąpieli olejowej, skrzynia sześciobiegowa, napęd tylnego koła łańcuchem. 
Elektryka elektryczny rozrusznik, zapłon TCI 
Pojemność skokowa  689 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka 80.0 mm x 68.6 mm
Stopień sprężania  11.5 : 1
Moc maksymalna 74 KM (54,00 kW) przy 8750 obr/min
Moc maksymalna wersji na prawo jazdy kat. A2 48 KM (35 kW) przy 7,500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 68.0 Nm przy 6,500 obr/min
   
Rama   
Zawieszenia  przód – widelec teleskopowy o średnicy goleni 41 mm, regulowane napięcie wstępne sprężyny tłumienie odbicia, tył – centralny amortyzator, regulowane napięcie wstępne sprężyny tłumienie odbicia 
Hamulce przód – dwie tarcze o średnicy 282 mm, tył – jedna tarcza o średnicy 245 mm. 
   
Rozmiar opon p/t  120/70 R17 M/C 58W  / 180/55 R17 M/C 73W 
   
Wymiary i masy   
Kąt główki ramy 65,2º
Wyprzedzenie 90 mm
Skok zawieszeń p/t  130/142 mm
Długość 2140 mm
Szerokość 806 mm
Wysokość 1290 mm
Wysokość kanapy 840 mm
Rozstaw osi 1460 mm
Minimalny prześwit 140 mm 
Masa z płynami 196 kg
Pojemność zbiornika paliwa 17 l 
Cena  35 900 zł
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUM Ciechanów: Miasta mówią wspólnym głosem
Następny artykułReal Madryt – Manchester City 1-2 w 1/8 finału Ligi Mistrzów