A A+ A++

Firma Xiaomi ogłosiła nową, odświeżoną tożsamość wizualną firmy, łączącą filozofię organiczności z koncepcją „Alive”. Nowy branding ma na celu wzmocnienie pozycji Xiaomi w segmencie premium. Nowe, bardziej dynamiczne logo symbolizuje witalność firmy.

Nowe logo Xiaomi zostało zaprojektowane przez światowej sławy projektanta, profesora Musashino Art University i prezesa Nippon Design Center (NDC), nazwiskiem Kenya HARA. Przyjęcie bardziej miękkiego, zaokrąglonego konturu na rogach wcześniej kwadratowego logo, wraz z przeprojektowaną typografią, sprawia, że nowe logo jest teraz bardziej estetyczne. Kolor firmowy pozostaje pomarańczowy, aby nadal przekazywać żywość i młodość Xiaomi. Czarny i srebrny będą również używane jako kolory uzupełniające, aby dostosować się do wizerunku premium.

Kenya HARA wykorzystał matematyczny wzór „superelipsy”. Chociaż pomiędzy kwadratem, a kołem istnieje nieskończenie wiele form przechodnich, projektant wybrał wizualnie optymalną równowagę poprzez dostosowanie zmiennych we wzorze opisującym ten kształt. Użycie n=3 pozwoliło osiągnąć równowagę pomiędzy kwadratem i kołem. To symbol „Alive” – kształt inteligentny, zwinny, co reprezentuje elastyczność, nieustępliwość i chęć podążania naprzód.

nowe logo

stare logo

Filozofia nowego projektu

Kenya HARA zaproponował nową koncepcję designu dla Xiaomi – nazwał ją „Alive”. Uważa on, że technologia Xiaomi podniosła jakość życia i oferuje ludziom możliwość kontroli nad swoim losem. Jest też w stanie dostosować się do wszelkich zmian w otoczeniu. „Alive” pokazuje filozofię Xiaomi: ludzie są witalni, żyją, zmieniają się – technologia jest tworzona przez ludzi – technologia też musi zatem być żywa, inteligentnie zmieniać się wraz z nami.

Logo, które porusza

Nowe logo ma w sobie więcej dynamiki. Nie jest osadzone statycznie w prostokącie, między czterema rogami. Krzywizna i relacje między elementami dają poczucie ruchu, zmiany, życia. Xiaomi rozwija się w szybkim tempie. Ta nowa tożsamość marki będzie napędzać firmę w nadchodzącej dekadzie.

PS

W styczniu br. Amazon zaprezentował logo swojej aplikacji mobilnej do robienia zakupów. Lecz krótko po tym firma postanowiła je zmienić, bowiem niektórym internautom logotyp kojarzył się z… wąsami Hitler.

PS2

Renault to kolejna marka, która wraz z początkiem 2021 roku postanowiła zmienić swoje logo. Tym razem koncern motoryzacyjny postawił na styl retro.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBezrobocie w 2020 roku znacznie wzrosło. Powodem koronawirus?
Następny artykułMłodzież w wieku 12-14 i 18-19 lat coraz częściej potrzebuje pomocy psychiatry