A A+ A++

Brytyjski urząd rozważa każdy ruch, jaki może wykonać Microsoft po przejęciu Activision. CMA obawia się, że sfinalizowanie fuzji doprowadzi do podniesienia ceny Game Passa. Microsoft odpowiada wymijająco.

Źródło fot. Microsoft

i

Usługa Xbox Game Pass cieszy się szaloną popularnością. Nic w tym dziwnego – za zaledwie 4 zł za pierwszy miesiąc (39,99 zł za każdy kolejny) użytkownicy otrzymują dostęp do pokaźnej liczby dobrych gier.

CMA obawia się wzrostu cen Xbox Game Pass

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) wyraził jednak obawy, że gigant zza oceanu w wyniku fuzji z Activision Blizzard będzie próbował podnieść cenę subskrypcji (via: VGC).

Ceny subskrypcji można łatwo zmienić, więc Microsoft może chcieć to zrobić, zwłaszcza gdy doda do usługi popularne treści od Activision, w tym Call of Duty.

– sugeruje brytyjski urząd

Odpowiedź Microsoftu

Microsoft prześledził tę sugestię w najnowszym komunikacie, skierowanym głównie do CMA.

Ceny Game Passa nie wzrosną w następstwie fuzji, a z pewnością nie wzrosną do poziomu, który zrównoważyłby znaczące korzyści wynikające z faktu, że tytuły Activision trafiałaby do Game Passa w dniu premiery.

– zaznacza Microsoft

Gigant zaprzecza, jakoby zamierzał podnieść cenę subskrypcji „w wyniku fuzji”, co nie wyklucza zrobienia tego pod innym pretekstem, np. z chęci podwyższenia cen o różnicę wynikającą z inflacji. Microsoft zwrócił uwagę, że po przejęciu Bethesdy w 2020 roku i wrzuceniu nowych gier tego producenta do usługi Game Pass, cena subskrypcji nie uległa zmianie.

Użytkownicy Game Passa są wrażliwi na cenę, więc takowa podwyżka dotknęłaby wszystkich użytkowników, także niezainteresowanych serią CoD. […] Abonenci Game Passa mogą anulować subskrypcję w dowolnym momencie po miesiącu zabawy. Ponieważ tytuły z cyklu CoD są wydawane tylko raz w roku, wzrost ceny dałby firmie krótkotrwałe korzyści, ponieważ gracze po kilku miesiącach od premiery nowego CoD-a mogliby zrezygnować z usługi z powodu wyższej ceny.

– argumentuje Microsoft

Z tych wypowiedzi wynika, że najwyraźniej podniesienie ceny przyniosłoby efekt przeciwny do zamierzonego. Przypomnijmy, że usługa Game Pass wystartowała w 2017 roku i od tego czasu cena subskrypcji w Polsce nie uległa zmianie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWykład otwarty na temat raka jelita grubego [ Społeczeństwo ]
Następny artykułWKS 1957 powalczy u siebie