Gospodarcze spowolnienie odczuły także firmy logistyczne. W rezultacie branżę czeka konsolidacje. Polski Instytut Ekonomiczny w raporcie ,,Branża TSL w obliczu autonomizacji i wojny” stwierdza, że „w Polsce brakuje średnich i dużych firm transportowych zdolnych do konkurowania z dużymi podmiotami z innych państw europejskich’’.
W ostatnich kilku latach liczba przejęć w branży znacząco wzrosła. Była głównie prowadzona przez dużych graczy, którzy wzmacniali swoją obecność geograficzną lub rozszerzali swoje portfolio budując modele kompleksowej obsługi logistycznej w całym łańcuchu dostaw lub tworząc rozwiązania branżowe dla kluczowych klientów.
Przykładem są akwizycje przeprowadzone na rynku polskim m.in. przez Geodis (przejęcie Pekaes), Rhenus (przejęcie C.Hartwig Gdynia), Ligenta (VGL Solid) czy szereg akwizycji na rynku europejskim przeprowadzonych przez takie podmioty jak DSV, Kuhne + Nagel, Maersk, Rhenus i inne.
Czytaj więcej
Konsolidacja i specjalizacja
Przed polską branżą TSL jeszcze kolejne zmiany, na rynku szykuje się przejęcie firmy DB Schenker. – Wystawienie na sprzedaż przez rząd niemiecki firmy DB Schenker, to znaczące wydarzenie dla branży TSL. Jeżeli firmę przejmie ktoś z branży TSL, dla Polski będzie to oznaczać jeszcze większą presję. Pojawi się kolejny silny gracz na rynku, co spowodować może znaczny wzrost konkurencyjności – wskazuje dyrektor zarządzający Centrum BPO w Meritoros Dariusz Brzeziński.
Branża TSL jest jedną z ważniejszych w polskiej gospodarce. Odpowiada za 6,5 proc. miejsc pracy, a jej przychody to 375 mld złotych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS