A A+ A++

Pandemia odwróciła złą passę QR kodów co m.in. udowadnia sytuacja QR Menu, produktu startupu myREST. QR Menu to menu w postaci kodu możliwego do zeskanowania, a następnie odsyłającego do pełnego menu danej restauracji. Od ponad roku pomysłodawca Volodymyr Turchak starał się zainteresować restauratorów swoim pomysłem, ale bezskutecznie. W kolejnym podejściu do pomysłu, startup zmodyfikował produkt poprzez integrację różnych kanałów. System zbiera informacje o rezerwacjach ze stron restauracji, Facebooka, Instagrama, czy Google. Modyfikacje okazały się sukcesem!

Nowa funkcja w Apple Pay pozwoli dokonać płatności poprzez zeskanowanie kodu QR, czy nawet kodów kreskowych przy pomocy aparatu telefonu. Patrząc na to, że wykorzystanie QR kodów z powodzeniem oferuje m.in. Walmart czy sieć aptek Walgreens, można zauważyć wyraźny trend rozwijania płatności bezdotykowych. Również popularny PayPal w marcu 2020 roku w kilku krajach wprowadził możliwość płacenia za pomocą QR kodów. Niestety, na ten moment opcja niedostępne dla Polski.

W ślad za powracającym trendem poszedł również WhatsApp. Popularny komunikator wprowadził funkcję skanowania kodów i tym samym dzielenia się kontaktami między użytkownikami. Skanowanie kodu możliwe jest z poziomu aparatu lub poprzez przejście z ustawień.

Nie tylko znane marki pochyliły się nad kodami! Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie w kwietniu tego roku rozpoczął proces umieszczenia kodów QR na wszystkich przystankach pierwszej strefy cenowej. Po zeskanowaniu kodu użytkownik jest odsyłany do strony prezentującej pełny rozkład jazdy dla wszystkich linii komunikacji miejskiej.

Jak można się dowiedzieć z raportu 2020 Pandemic and the QR Code Economy przygotowanego przez Tencent (chińska firma technologiczna) korzystanie z QR kodów w komunikatorze WeChat wzrosło o 25,86% w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. Od 23 stycznia do 6 maja, czyli w czasie największych zachorowań na koronawirusa, użyto kodów QR w WeChat ponad 140 miliardów razy (!) przez różne instytucje, firmy czy zwykłych użytkowników.

Z kolei raport Grand View Research szacuje, że globalny rynek płatności bezdotykowych, w tym również poprzez QR kody, ma wynieś 4,68 bilionów dolarów do końca 2027 – to wzrost o 19,8% w stosunku do 2020 roku (!).

Oczywiście, jak w większości przypadków, ślepe podążanie za trendem nie jest rekomendowane. Należy upewnić się, że takie rozwiązanie przynosi korzyść użytkownikom, jest zoptymalizowane i przede wszystkim – odpowiada na konkretne potrzeby. Nie warto przegapić takiej szansy, ale na pewno należy się dobrze przygotować do jej wykorzystania.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWażą się losy koalicji Zjednoczonej Prawicy. Jej rozpad to także rewolucja w sejmikach. W Łódzkiem PiS może stracić większość
Następny artykułNagrody Emmy, czyli PandEmmy. Inne niż zawsze