A A+ A++

W 2021 roku spadła liczba wypadków na przejściach dla pieszych. To świetna informacja. Gorsza jest taka, że do trendu spadkowego nie przyczyniły się raczej nowe przepisy, które – teoretycznie – przyznają pieszym większą ochronę w obrębie przejść dla pieszych. Biorąc pod uwagę sam okres ich obowiązywania można wręcz mówić o zauważalnym wzroście liczby wypadków, kolizji, rannych i zabitych!

Nie takich informacji spodziewali się chyba eksperci od bezpieczeństwa ruchu drogowego bezrefleksyjnie przyklaskujący nowym przepisom dotyczącym przejść dla pieszych.

Część z nich drwiła z argumentacji kierujących, którzy obawiali się, że piesi zyskają zwalniający z myślenia status “świętych krów” i będą wchodzić pod koła bez zachowania należytej ostrożności. 

Pojawiły się nawet pomysły wykreślenia z Prawa o ruchu drogowym części art. 14. Na szczęście absurdalne propozycje, w myśl których z kodeksu drogowego zniknąć miał zapis zabraniający wchodzenia na jezdnię bezpośrednio przed jadący pojazd, w tym również na przejściu dla pieszych, nie weszły w życie.

Kierowcy mieli rację? Nowe przepisy nie działają?

Kilka dni temu w mediach pojawiły się pierwsze podsumowania dotyczące bezpieczeństwa drogowego w Polsce w roku 2021. Triumfalnie ogłoszono w nich, że zauważalnie zmalała liczba wypadków w obszarze zabudowanym.

Rok 2021 prezentował się w tym względzie następująco:

  • liczba wypadków w obszarze zabudowanym: 15 649
  • liczba zabitych w wypadkach na obszarze zabudo … czytaj dalej
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolski Ład – z czym mierzą się zespoły kadrowo płacowe
Następny artykułToyota Sequoia. Nowa generacja wielkiego SUV-a