Próba Westouter – Boeschepe jest najdłuższa w piątkowym harmonogramie i liczy blisko 20 kilometrów. W ubiegłym roku używana była w nieco innej konfiguracji. Oes na większości dystansu jest wąski, a jakość nawierzchni zmienia się co kilka kilometrów. Jeszcze przed połową odcinka załogi opuszczą Belgię i wjadą do Francji.
Wydarzeniem próby był wypadek Rovanpery i Halttunena. Liderzy sezonu wypadli z drogi w lewym zakręcie około dziewiątego kilometra. Załodze nic się nie stało.
Kalle Rovanpera, Jonne Halttunen, Toyota Gazoo Racing WRT Toyota GR Yaris Rally1
Photo by: WRC Live
Oes zapisali na swoje konto Thierry Neuville i Martijn Wydaeghe. Elfyn Evans i Scott Martin stracili 0,3 s. Pomimo uchodzącego z opony powietrza, w trójce zmieścili się Ott Tanak i Martin Jarveoja [+1 s].
– Nie czuję się komfortowo. Oes jest bardzo podbijający. Byłem ostrożny. Trzeba popracować nad samochodem – meldował Neuville.
– Nie jest źle jeśli chodzi o wyczucie, ale powinno być lepiej. Byłem ostrożny – wyjaśnił Evans.
– Na ostatnich sześciu kilometrach mieliśmy kapcia. Musieliśmy tym zarządzać – tłumaczył Tanak.
Za podium uplasowali się Craig Breen i Paul Nagle [+7,8 s]. W Pumie Rally1 nie po raz pierwszy w tym sezonie szwankowały wycieraczki. W piątce ponownie zmieścili się Adrien Fourmaux i Alexandre Coria [+9,8 s]. Szósty rezultat uzyskali Esapekka Lappi i Janne Ferm [+11,7 s], a siódmy Gus Greensmith i Jonas Andersson [+15,5 s].
– Kilka kropel deszczu, a wycieraczki przestały działać – martwił się Breen.
– Czysty przejazd, ale pojawiło się trochę deszczu. Jest w porządku, choć droga jest miejscami strasznie brudna – analizował Fourmaux.
– Byłem zbyt wolny. Pojechałem za ostrożnie. Czas nie jest świetny – przyznał Lappi.
– W środkowej części było trochę deszczu. Poza tym w porządku – stwierdził Greensmith.
Oliver Solberg i Elliott Edmondson [+21 s] o sekundę wyprzedzili Takamoto Katsutę i Aarona Johnstona. Załoga Toyoty kolejny raz przestrzeliła jedno z hamowań.
– Bardzo trudny oes, zwłaszcza, że trochę popadało. Odpuściłem. Trudno znaleźć pewność – opowiadał Solberg.
– Przestrzeliliśmy i tyle. Jestem ostrożny. Próbuję się poprawić – powiedział Katsuta.
Po OS2 liderem jest Evans. Tanak traci 1,2 s. Do trójki przesunął się Neuville [+7,8 s]. Lappi jest czwarty [+14,1 s], a Fourmaux piąty [+16,2 s].
W WRC 2 tym razem najszybsi byli Stephane Lefebvre i Andy Malfoy. Gregoire Munster i Louis Loukka stracili 5,6 s. Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen byli gorsi o 6,3 s. Po oesie liderem Lefebvre.
akcje
komentarze
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS