Bliższą integracją marek, innowacjami, standaryzacją najważniejszych technologii oraz cięciem kosztów Grupa Volkswagena wypowiedział wojnę Tesli i reszcie konkurencji. Na rynku taka strategia została określona już jako „sejsmiczna”.
Grup VW ma w planach docelowe zainwestowanie w elektryfikację i hybrydyzację swojej oferty 46 mld euro. – Nasze dobre wyniki finansowe w zdominowanym przez kryzys pozwolą na przyspieszenie tej transformacji – mówił prezes Grupy Volkswagen, Herbert Diess na konferencji prasowej transmitowanej online z Wolfsburga. Tuż po jego słowach kurs akcji Grupy Volkswagen wzrósł o 5 proc. do 204,50 euro, co oznacza kapitalizację grupy na poziomie 117 mld euro, czyli najwyżej od lipca 2015. I o jedną trzecią więcej, niż rok temu.
CZYTAJ TAKŻE: Test | Volkswagen Golf eHybrid: Stara szkoła w nowym wydaniu
Solidny fundament daje zysk przekraczający 10,6 mld euro, jaki mimo pandemii COVID-19 Volkswagen był w stanie wypracować. Przychody sięgnęły 222,9 mld euro wobec 259,6 mld w roku 2019. Obciążyły je również niekorzystne dla euro kursy rubla, tureckiej liry i dolara amerykańskiego. Marka Volkswagen zanotowała w 2020 spadek zysku operacyjnego do 454 mln euro wobec 3,8 mln w 2019. Ale w podwyższeniu ostatecznego wyniku pomogły przede wszystkim marki z wyższego segmentu marka Audi była w stanie wypracować 2,7 mld euro wobec 4,5 mld rok wcześniej. Tylko Porsche wyszło z kryzysu praktycznie bez jakiejkolwiek rysy, z zyskiem operacyjnym w wysokości 4 mld euro wobec 4 ,2 mld rok temu.
Jak nie ukrywał prezes Herbert Diess koncern zamierza w tym roku sprzedać nawet milion aut z napędem elektrycznym, a nie później, niż w 2025 ma stać się globalnym liderem w ich produkcji i sprzedaży. Co więcej strategia zakłada, że w Europie udział sprzedaży pojazdów z e-napędem w 2030 sięgnie w grupie 60 proc. — Łącząc siłę naszych wszystkich marek jesteśmy w stanie osiągnąć taki efekt nawet wcześniej – zapewnił Herbert Diess. Grupa Volkswagena zamierza oszczędzić pieniądze, a wydawać przede wszystkim na innowacyjne technologie. Jeszcze w poniedziałek, podczas prezentacji „Dnia Mocy” poinformowano o planach budowy fabryk baterii do samochodów elektrycznych.
Herbert Diess nie ukrywał, że pandemia COVID-19 dała się grupie we znaki, ale solidny zysk pozwoli na realizację planów inwestycyjnych i wypłatę dywidendy. A Frank Witter, odchodzący na emeryturę wiceprezes ds finansowych i IT nie ukrywał, że wypracowany zysk, pozwala wesprzeć budowę fundamentów pod rozwój w przyszłości. — Taki wynik przekroczył nasze wcześniejsze prognozy — przyznał. Tak jak jest to w innych firmach, które mocno rozwinęły się w Chinach (dla VW jest to najważniejszy pojedynczy rynek) w osiągnięciu dobrego wyniku finansowego pomogła polityka władz szybko przywracająca aktywność gospodarczą.
Grupa VW rozwinęła się w pandemicznym roku na wszystkich kontynentach. W Ameryce Południowej zwiększyła udział rynkowy do 14 proc. W 5 lat po wybuchu afery spalinowej VW z impetem powrócił na rynek amerykański wprowadzając tam auta zaprojektowane specjalnie dla USA. W Europie pomogła ofensywa oszczędnych SUVów i wprowadzenie na rynek ID.3, a to z kolei umożliwiło zwiększenie udziału w sprzedaży e-samochodów do 25 proc. Taka sytuacja pozwoli już w tym roku Grupie osiągnięcie poziomu emisji CO2 na poziomie wymaganym przez Komisję Europejską.
Jak powiedział podczas konferencji prasowej nowy wiceprezes ds finansowych, Arno Antlitz który swoje stanowisko obejmie 1 kwietnia, w założeniach jest, że ten rok będzie zdecydowanie lepszy od 2020. — VW przewiduje, że mimo wszystko, pandemia COVID-19 zostanie opanowana. To dlatego zakładamy dojście do zyskowności ze sprzedaży na poziomie 7-8 proc. w 2025 roku — mówił Arno Antlitz. W tym roku ma to być 5-6,5 proc. Taki wynik pozwoli osiągnąć nie tylko wzrost sprzedaży, ale i cięcie kosztów stałych o 2 mld euro w roku 2023 w porównaniu z 2020 ( czyli o 5 proc. i zmniejszenie kosztów materiałowych o 7 proc.).
CZYTAJ TAKŻE:
Spadną również koszty zatrudnienia. W ostatnią niedzielę, 14 marca Volkswagen po … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS