Podczas Grand Prix Sao Paulo pojawiły się doniesienia mówiące, że Haas złożył do Międzynarodowej Federacji Samochodowej petycję o ponowne rozpatrzenie wyników Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Podstawą wniosku było wielokrotne, bezkarne przekraczanie przez kierowców limitów toru.
Amerykański zespół wskazał w szczególności na Sergio Pereza, Alexa Albona, Logana Sargeanta i Lance’a Strolla. Nagrania potwierdzają, że kierowcy przekraczali białą linię w szóstym zakręcie na torze Circuit of the Americas.
W odpowiedzi sędziowie poinformowali, że już podczas wyścigu byli świadomi, że kierowcy przekraczają limity toru, jednak nie były w tym miejscu ustawione kamery CCTV oraz urządzenia monitorujące, które mogłyby jednoznacznie ocenić, czy kierowca przekroczył ograniczenia.
Stanowisko FIA spotkało się z niezadowoleniem w zespole Haasa, który zebrał nagrania z kamer pokładowych kierowców oskarżonych o łamanie limitów toru oraz rywali, jadących za nimi. W ten sposób dostarczyli niepodważalne dowody, które ukazują skalę naruszenia przepisów.
Federacja zgodziła się rozpatrzyć wniosek i wyznaczyła na środę posiedzenie, na które zostali wezwani przedstawiciele wskazanych zespołów. Zanim jednak to się stanie, sędziowie będą musieli ocenić, czy nowe dowody stanowią „znaczący i istotny nowy element”, zgodnie z procedurami FIA.
Korzystanie z nagrań pokładowych może okazać się niewystarczające, ponieważ sędziowie mają do nich dostęp przez cały weekend. Stanowi to podstawę, aby odrzucić protest, ponieważ przedstawione dowody nie są nowym elementem. Pojawia się jednak pytanie, skoro FIA miała do nich dostęp, to dlaczego nie podjęła zawczasu kroków?
Federacja obiecała, że w 2024 będzie dokładniej monitorować szósty zakręt oraz umieści w nim więcej urządzeń monitorujących, aby zapobiec wydarzeniom w przyszłości.
– FIA zaktualizuje swoją infrastrukturę monitorującą, aby zapewnić lepszy zasięg i zagwarantować niezawodną identyfikację wszelkich potencjalnych naruszeń podczas przyszłych wyścigów – powiedział rzecznik organu zarządzającego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS