W dobie recesji wiele firm podejmuje radykalne kroki, aby zminimalizować koszty działalności. Dotyczy to również szeroko rozumianej mobilności. I choć trudno spodziewać się, że przedsiębiorcy nagle zrezygnują z nabywania samochodów, to wszystko wskazuje na to, że będą starali się obniżyć koszty ich zakupu i eksploatacji oraz rozłożyć maksymalnie płatności w czasie. Stąd też, jak zauważają eksperci, możemy spodziewać zwiększonego zainteresowania wynajmem długoterminowym, przede wszystkim w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.
– Jest to idealna usługa dla wszystkich firm, które chcą mieć nowe i sprawne samochody, a przy tym nie zamrażać kapitału, który można przeznaczyć na bieżącą działalność czy inwestycje – mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A., jednej z czołowych na polskim rynku firm specjalizujących się w finansowaniu i zarządzaniu samochodami. – W ramach wynajmu, obok finansowania, można korzystać z wielu usług dodatkowych, takich jak serwisowanie, zarządzanie zakupem i wymianą ogumienia, a także ubezpieczenie, likwidacja szkód oraz Assistance i samochody zastępcze. Wszystko to za stałą opłatę miesięczną, która pozwala z dużą precyzją zaplanować wydatki – dodaje.
Kolejną korzyścią z wynajmu długoterminowego, którą wskazuje ekspert, jest elastyczne podejście do wnoszenia opłaty inicjalnej. Firmy z branży CFM, w przeciwieństwie do firm leasingowych, rzadko stosują taką formę zabezpieczenia transakcji. Warto także wspomnieć o możliwości odliczenia części podatku VAT od kosztów wynajmu długoterminowego, a także wliczenia miesięcznych rat do kosztów uzyskania przychodu.
– Wynajem długoterminowy uznawany jest za usługę, która może być dopasowana do potrzeb każdego podmiotu, a duża swoboda w konfiguracji jego parametrów, sprawia, że mogą z niego korzystać przedsiębiorstwa dysponujące nie tylko dużymi, ale również mniejszymi budżetami. Dlatego popularność wynajmu w naszym kraju systematycznie rośnie i będzie rosła – zaznacza Bartosz Olejnik
Jedna usługa – wiele korzyści
W czym jeszcze tkwi atrakcyjność wynajmu jako modelu finansowania samochodów służbowych? Przede wszystkim jest to usługa elastyczna i kompleksowa, która pozwala zaoszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze. Obie te kwestie, w sytuacji, w której obecnie znajdują się polskie firmy, są na wagę złota.
– Posiadamy bogate doświadczenie w obsłudze dużych przedsiębiorstw, sektora MŚP oraz instytucji publicznych. Finansujemy i zarządzamy obecnie flotą ponad 17 000 samochodów. Nasi eksperci wspierają Klientów i Użytkowników na każdym etapie współpracy – począwszy od doradztwa przy wyborze nowego pojazdu, poprzez jego rejestrację i ubezpieczenie, aż po całościową opiekę serwisową i pomoc Assistance przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Po zakończeniu umowy każdy Klient decyduje, czy oddaje użytkowane auto i wymienia je na nowe, czy też chce je wykupić dla siebie lub przekazać prawo nabycia innemu podmiotowi. – mówi Bartosz Olejnik. – Warto również zaznaczyć, że do każdej firmy podchodzimy w sposób indywidualny, dopasowując ofertę do jej potrzeb i możliwości finansowych. Wystarczy skontaktować się z nami telefonicznie lub złożyć zapytanie ofertowe za pośrednictwem strony internetowej, a my, po zapoznaniu się z potrzebami przedsiębiorcy, zaprezentujemy najkorzystniejszą dla niego ofertę. Co istotne, umowy z Klientami podpisywane są na okres od 12 do 48 miesięcy, mimo to zawsze dajemy możliwość modyfikacji warunków kontraktu w trakcie jego trwania. To szczególnie ważne w dobie niepewności gospodarczej – dodaje.
Wynajem długoterminowy samochodów nie dotyczy jedynie pojazdów osobowych. W modelu tym mogą być również sfinansowane samochody dostawcze, w tym te z zabudowami specjalistycznymi. Stąd może być to szczególnie atrakcyjne rozwiązanie dla firm transportowych, budowlanych lub specjalizujących się w handlu, które z powodu obecnej sytuacji, nie mogą sobie pozwolić na zakup samochodów dostawczych ze środków własnych lub na kredyt.
– Naszym Klientom oferujemy zarówno standardowe wersje samochodów dostawczych, jak też z zabudowami specjalistycznymi – lawety, mobilne warsztaty czy pick-upy. Również w tym zakresie obsługujemy zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i mniejsze firmy – mówi Bartosz Olejnik. – W formie wynajmu długoterminowego finansowany jest cały pojazd łącznie z zabudową. Od lat współpracujemy z wieloma firmami wykonującymi specjalistyczne zabudowy, które realizują nawet najbardziej wymagające projekty odpowiadające na potrzeby naszych Klientów. Zabudowy mogą być również wykonywane przez firmy rekomendowane przez samych Klientów – dodaje.
Ciekawa alternatywa
Atrakcyjną opcją, zwłaszcza dla mniejszych firm, które potrzebują sprawnego parku pojazdów, ale z różnych powodów nie chcą nabywać nowych aut, są samochody poleasingowe, czyli samochody po zakończonych umowach leasingu i wynajmu długoterminowego.
– Pojazdy te trafiają do firmowych flot i w zależności od modelu i okresu finansowania użytkowane są od roku do kilku lat. Po zakończeniu kontraktów przedsiębiorcy mogą wykupić samochody lub dokonać ich zwrotu i podpisać umowy na nowe auta. Zdane pojazdy jako samochody pokontraktowe trafiają na wtórny rynek sprzedaży, gdzie są chętnie nabywane, przede wszystkim przez konsumentów i firmy z sektora MŚP. Również w przypadku tych pojazdów mamy bogatą ofertę finansowania dla zainteresowanych nimi klientów. – mówi Bartosz Olejnik.
Korzyści z zakupu tego rodzaju pojazdów jest wiele. Mówimy w tym przypadku o wiarygodnym pochodzeniu czy też pełnej historii serwisowej i naprawach wykonywanych w sprawdzonych serwisach, zgodnie z technologią przewidzianą przez producentów. Dodatkową zaletą samochodów tego typu jest ich duże zróżnicowanie pod względem marek, modeli czy wyposażenia. Na rynek wtórny trafiają bowiem zarówno pojazdy osobowe – w tym m.in. luksusowe auta klasy Premium, jak też samochody dostawcze. W związku z tym, że umowy najmu czy leasingu są zawierane na krótszy okres, niż miało to miejsce jeszcze parę lat temu, oferta centrów sprzedaży samochodów pokontraktowych i poleasingowych obfituje w coraz nowsze pojazdy, w tym również roczne i dwuletnie.
– W Carefleet S.A., przed skierowaniem samochodów pokontraktowych do sprzedaży, poddajemy je wnikliwej ocenie rzeczoznawcy, dzięki temu wszystkie istotne informacje na temat ich stanu są udostępniane potencjalnym nabywcom. Dla kupujących dużą wartością jest także możliwość zapoznania się z opinią niezależnego specjalisty na temat konkretnego samochodu, co gwarantuje większą pewność zakupu – przekonuje Bartosz Olejnik.
Dzięki takiemu rozwiązaniu przedsiębiorcy poszukujący kilkuletnich aut na rynku wtórnym mają możliwość nabycia samochodu z pewnego źródła, co w przypadku pojazdów używanych jest bardzo istotnym elementem. Duża część dostępnych w Polsce samochodów „z drugiej ręki” to auta z prywatnego importu zagranicznego, pochodzące najczęściej od nieznanych dostawców. W przypadku zakupu tego typu pojazdów mocno utrudniona, a w niektórych sytuacjach wręcz niemożliwa jest weryfikacja ich rzeczywistego przebiegu czy historii serwisowej.
– Firma Carefleet S.A. ma w swojej ofercie aut pokontraktowych zarówno samochody osobowe, jak i dostawcze większości marek dostępnych na polskim rynku. Sprzedajemy je w naszych stacjonarnych Centrach Sprzedaży w Magnicach, Ożarowie Mazowieckim oraz w Piasecznie pod Warszawą, a także na aukcjach internetowych oraz w serwisach takich jak „poleasingowe.pl” czy „otomoto.pl”. Nabywcy kupują od nas auta ze środków własnych, w coraz większym stopniu korzystają również z dedykowanej, specjalnej oferty finansowania – podsumowuje Bartosz Olejnik.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS