ING Bank Śląsk ostrzega przed cyberprzestępcami podszywającymi się pod pracowników banku, organów ścigania oraz innych instytucji. Oszuści w trakcie rozmowy nakłaniają do wpłaty pieniędzy do bankomatu za pomocą kodu Blik, który podają przez telefon. “Tych pieniędzy nie odzyskasz” – alarmuje ING.
Znowu wyłudzają pieniądze. Tym razem przestępcy próbują zdobyć zaufanie lub zastraszyć potencjalne ofiary. Celem działania oszustów jest wyłudzenie pieniędzy. ING Bank Śląski ostrzega i podkreśla, że środki wpłacone do bankomatu za pomocą kodu Blik podawanego przez dzwoniącego zostaną przekazane bezpośrednio na jego konta bankowe.
“Niezależnie od tego, jaki scenariusz rozmowy wybierze, oszust będzie namawiał Cię do wpłaty Twoich pieniędzy we wpłatomacie za pomocą podanego przez niego kodu Blik. Jeśli to zrobisz, nigdy już tych pieniędzy nie odzyskasz, ponieważ oszust podaje Ci kod Blik do swojego konta” – ostrzega ING Bank Śląski w komunikacie opublikowanym na stronie internetowej.
W ubiegłym tygodniu na celowniku oszustów znaleźli się klienci Banku Pekao oraz Santander Banku Polska. Przestępcy wysyłali fałszywe wiadomości SMS, w których informowali o rzekomym ograniczeniu dostępu do rachunku bankowego.
Funkcjonując w cyfrowym świecie warto dbać o swoje bezpieczeństwo. Zachęcamy do zapoznania się z kolejną serią wskazówek dotyczących dobrych praktyk korzystania z Internetu.
Zadbajcie o swoje dane i zachowajcie czujność! pic.twitter.com/6YAMXbsbWm
— CSIRT KNF (@CSIRT_KNF) August 5, 2022
“Kieruj się (…) zasadą ograniczonego zaufania. Cyberprzestępcy wykorzystując socjotechnikę próbują wzbudzić zaufanie użytkowników i wpłynąć na ich zachowanie” – przypomina Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego (CSIRT KNF).
DF
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS