Media społecznościowe to nieodłączny element życia codziennego każdego z nas. Ciągły dostęp do internetu sprawił, że przez większość czasu jesteśmy online, a także wiele spraw przenosimy do strefy wirtualnej. Media społecznościowe to nie tylko Facebook czy Instagram, to także platforma YouTube, LinkedIn czy narzędzia Google AdWords. Jak wykorzystać media społecznościowe do wypromowania naszego hotelu? Oto kilka wskazówek.
Komunikacja poprzez media społecznościowe
Prowadzenie działań marketingowych w mediach społecznościowych powinniśmy zacząć od określenia, do jakiej grupy docelowej będziemy chcieli kierować naszą ofertę. Aby komunikacja była skuteczna musimy wiedzieć do kogo je kierować. Niezależnie od grupy docelowej, wszystkie informacje, a także komunikacja w mediach społecznościowych musi być na wysokim poziomie. Grafiki, a także treści umieszczane powinny być wysokiej jakości i jak najbardziej profesjonalne.
Jakie media społecznościowe wybrać?
Najbardziej popularnymi social mediami są LinkedIn i Facebook, dlatego dobrze jest na początku pokazać się na tych mediach społecznościowych. Facebook najczęściej kojarzony jest jako portal do utrzymywania kontaktów z przyjaciółmi, z kolei LinkedIn to portal, który służy do pokazania się z bardziej profesjonalnej strony. Wskazówki dotyczące obecności tych portali w ramach branży hotelarskiej znajdziesz na stronie https://hotelhero.pl/.
Publikacje na obu portalach mogą różnic się w formie, jednakże powinny być spójne.
Instagram, to także jeden z bardziej popularnych serwisów społecznościowych. Może on być bardzo dobrym narzędziem do komunikacji z potencjalnymi klientami. Wiele osób przed rezerwacją hotelu sprawdza opinie o obiekcie, ogląda zdjęcia, które publikowane są za pomocą oznaczeń, dzięki temu nasz hotel zyskuje potencjalnych klientów.
Tworzenie społeczności w mediach społecznościowych
Aby skutecznie promować swój hotel w mediach społecznościowych, nie wystarczy wyłącznie publikacja zdjęć czy postów tekstowych. Musimy zadbać o zaangażowanie naszych odbiorców. Reakcje pod postami, komentarze czy udostępnienia zwiększają naszą popularność w sieci. Pamiętajmy, aby nasze posty były przemyślane, tak aby nie wywoływały negatywnych dyskusji, jednakże jeżeli są to ważne informacje, które musimy zakomunikować warto to zrobić w czasie gdy mamy możliwość bycia online, aby móc sprawnie odpowiadać na komentarze.
Media społecznościowe to potężne narzędzia promujące, które możemy użyć do promowania naszego hotelu. Dobrze zoptymalizowane treści, świetne zdjęcia czy grafiki będą chętnie “lajkowane” i udostępniane innym użytkownikom, co przełożyć się może na zwiększenie ilości klientów.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS