Materiał przygotowany dla prasy.
Chciałabym odnieść się do „Sprostowania”, opublikowanego w gazecie „Życie Podkarpackie” 25 września 2024 roku przez dyrektora Wojewódzkiego Szpitala im. św. Ojca Pio w Przemyślu. W swoim artykule „Po pierwsze nie szkodzić” opisałam swoje doświadczenia jako pacjentka, które, jak się okazuje, zostały niewłaściwie zinterpretowane przez szpital. Zacznijmy od stwierdzenia, że przeprowadzono szereg badań, które miały wykluczyć rzekome pęknięcie torbieli. Czy naprawdę kolka nerkowa, która była stwierdzona przez lekarza na SOR-ze, może być przyczyną silnego krwawienia z dróg rodnych? Kolejny punkt dotyczy tego, że rzekomo zataiłam wcześniejszą procedurę medyczną. Przypominam, że miałam torbiel o średnicy ponad 7 cm, co zgłosiłam ratownikom medycznym i lekarzowi na SOR-ze. Pani dyrektor była świadoma tych informacji, rozmawiałyśmy na ten temat i również miała wgląd do dokumentów i zdjęcia USG, na którym była widoczna duża torbiel. Wspomniane badania i moje relacje były dla Pani znane, a jednak w „sprostowaniu”, które napisał szpital, znalazły się nieprawdziwe informacje, godzące w moją uczciwość i szczerość podczas tych wydarzeń, czego moim dowodem były wszystkie dokumenty: karta wypisowa, karta z czynności ratunkowych, jak również zdjęcie USG. Pani dyrektor twierdzi, że cytuję : byłam ukierunkowana na dalsze leczenie, ale nie zostałam przyjęta na oddział, bo w tym samym dniu wypisano mnie z SOR-u do domu. Jedynie chciałabym podziękować Pani dyrektor, gdy byłam u Pani w gabinecie na drugi dzień, za życzliwość i empatię, za co jestem wdzięczna, i pamiętam, jak Pani była oburzona, że tak zostałam potraktowana przez SOR. Dopiero po naszej wspólnej rozmowie natychmiast podjęła Pani kroki, aby oddział ginekologiczny przyjął mnie jak najszybciej, ponieważ mój stan był poważny. Jestem zaskoczona, że podpisała się Pani pod tym artykułem „sprostowanie”. Mam nadzieję, że Pani weźmie pod uwagę skargi pacjentów i zacznie działać na rzecz poprawy funkcjonowania SOR. Pamiętajmy, że pacjent powinien być priorytetem, a nie przeszkodą w pracy personelu. Zamiast obwiniać pacjentów, warto rozważyć wprowadzenie zmian, które poprawią jakość opieki, a nie obwiniać pacjenta, za to, że broni swojego życia i godności. Wystarczyłoby słowo PRZEPRASZAM za sytuację, w której się znalazłam.
Wioletta Pantuła
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS