Od 16 marca wydział komunikacji jest nieczynny, a interesanci są obsługiwani tylko po wcześniejszym zarejestrowaniu się przez email: [email protected]. Teraz miasto wystosowało nowy komunikat informujący o tym, że będą obsługiwane tylko sprawy pilne. Dla pozostałych interesantów wydział od 24 marca będzie nieczynny.
Kto będzie mógł załatwić sprawę w urzędzie?
Jak poinformował urząd interesanci będą obsługiwani tylko w pilnych przypadkach. Czyli jakich? Obsługa będzie możliwa w przypadku pojazdów, które nie mają wydanych dokumentów bądź tablic rejestracyjnych dopuszczających pojazd do ruchu. Będzie również możliwość odbioru wcześniej zamówionego dowodu rejestracyjnego, prawa jazdy lub tablic rejestracyjnych. W pozostałych przypadkach Wydział Komunikacji będzie nieczynny dla interesantów (poniżej komunikat):
Informujemy, że w związku z przedłużającą się sytuacją spowodowaną epidemią koronawirusa od dnia 24.03.2020 r. interesanci Wydziału Komunikacji będą obsługiwani jedynie w pilnych przypadkach tj. w przypadku pojazdów które nie mają wydanych dokumentów bądź tablic rejestracyjnych dopuszczających pojazd do ruchu. Będzie również możliwość odbioru wcześniej zamówionego dowodu rejestracyjnego, prawa jazdy lub tablic rejestracyjnych. W tym celu należy przesłać email z określeniem sprawy jaką chce się załatwić wraz z skanami dokumentów na adres [email protected]. Po sprawdzeniu dokumentów otrzymacie Państwo zwrotny email o dacie i godzinie wizyty w urzędzie.
Zgłoszenie nabycia/ sprzedaży pojazdu
Jeśli został zakupiony pojazd zarejestrowany w kraju, to należy zgłosić jego nabycie w ciągu 30 dni. Samo zgłoszenie nabycia jest wystarczające, aby nie zapłacić kary. Można to zrobić za pośrednictwem strony: https://www.gov.pl/…/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-pr…. Zarejestrować pojazd można później, jak sytuacja epidemiologiczna się unormuje. Jeśli pojazd został sprzedany, należy zgłosić jego zbycie w ciągu 30 dni – https://www.gov.pl/…/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-pr… W przypadku braku podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego, zgłoszenia zbycia lub nabycie pojazdu, można przesłać tradycyjną pocztą.
Nie będzie kar
Prezydent Miasta Zielona Góra podjął decyzję, iż z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną, nie będą podlegały karze pieniężnej (do odwołania):
– niedopełnienie obowiązku rejestracji pojazdu sprowadzonego z innego kraju Unii Europejskiej,
– zgłoszenia zbycia/nabycia pojazdu zarejestrowanego w kraju (z zastrzeżeniem, że osoba zobowiązana nie miała możliwości dokonania zgłoszenia w formie elektronicznej).
Zwolnienie z kar pieniężnych dotyczy pojazdów, których ustawowy termin 30 dni na dokonanie ww. czynności upłynie w okresie obowiązywania ograniczeń w pracy Wydziału Komunikacji spowodowanych epidemią.
Źródło: Urząd Miasta Zielona Góra
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS